۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۸۰۴۴۲

اعزام طلاب و اساتید زنجانی به کربلای معلی

خبرگزاری رسا ـ معاونت مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان با اعلام خبر اعزام کاروان طلاب و اساتید زنجانی به کربلای معلی، گفت: طلاب و اساتید را به دو گروه حدودا 40 نفری تقسیم کرده ایم که گروه اول امروز عازم شد و گروه بعدی شهریور ماه اعزام خواهد شد.
اعزام طلاب و اساتید زنجانی به کربلای معلی

حجت الاسلام مهدی امیری کیا، معاونت مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اعلام خبر اعزام کاروانی متشکل از طلاب و اساتید زنجانی برای زیارت کربلای معلی و نجف اشرف اظهار داشت: برنامه ریزی های این سفر معنوی و زیارتی از مدت ها قبل انجام شده بود که صبح امروز یک کاروان راهی کربلا شد.

 

وی در ادامه با اشاره به تعداد زائرین و طلابی که برای حضور در این سفر معنوی ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: ما این بزرگواران را به خاطر استقبال خوب از این سفر معنوی، به دو گروه حدودا 40 نفری تقسیم کردیم؛ چون که اعزام همه آنها به صورت یک جا مقدور نبود و لذا گروه اول امروز و گروه بعدی یازدهم شهریور ماه عازم کربلا می شوند، البته قابل ذکر است که خانواده های طلاب نیز در این سفر همراه آنها خواهند بود.

 

معاونت مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان در ادامه در پاسخ به این سؤال که هزینه این سفر معنوی چگونه دریافت می شود، گفت: برای آنکه هزینه سفر برای آنها سنگینی نکند، قسمتی از آن را به صورت نقدی دریافت کردیم و ما بقی هزینه های سفر که 500 هزار تومان بود، به صورت وام از طرف مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان به این عزیزان اعطا شد.


وی در پایان به اهداف برقراری چنین سفرهائی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اگر در روایات جستجو کنیم، ثواب و اجر معنوی بسیاری برای زیارت کربلای معلی ذکر شده است؛ ولذا ما هم برای آن که از این اجر معنوی بی بهره نمانیم اقدام به برپایی چنین اردوهائی کرده ایم، البته هر چند یکی از وظایف مرکز مدیریت همین قبیل کارها و کمک کردن به طلاب برای کسب روحیه و کسب معنویت است. /949/ت303/ب

ارسال نظرات