۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۸۰۶۸۵
امام جمعه موقت ساری:

اقتدار شیعه در جهان عامل جسارت وهابیت به مقدسات دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با بیان این که امروز دنیای غرب در برابر اقتدار اسلام ناب شیعی ناتوان است، افزود: اقتدار و عظمت امروز شیعه در جهان مهم ترین عامل جسارت و اهانت های گروه های وهابی به ارزش های دینی است.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با محکوم کردن جسارت وهابیت به حرم ائمه معصومین(ع) در برخی کشورهای اسلامی گفت: گروه های وهابی مایه ننگ اسلام هستند.

 

وی وهابیت را اجرا کننده اهداف استکبار جهانی در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: امروز غربی ها با حمایت از این گروه های منحرف به دنبال خدشه دار کردن چهره اسلام ناب در دنیا هستند.

 

امام جمعه موقت ساری  با بیان این که امت اسلامی باید نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار تر باشند، تصریح کرد: وهابیت در حال حاضر با اقدامات ضد دینی خود در تلاش است اسلام حقیقی را از تضعیف کنند.

 

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که امروز دنیای غرب در برابر اسلام ناب شیعی ناتوان است، افزود: اقتدار و عظمت امروز شیعه در جهان مهم ترین عامل جسارت و اهانت های گروه های وهابی به ارزش های دینی است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که اقدامات ضدبشری گروه های وهابی در برخی کشورهای اسلامی حادثه تلخ و دردناکی است که مایه تأثر و ناراحتی است و قلب هر انسانی را به درد می آورد، افزود: امروز بر هر مسلمانی فرض است که در برابر این گونه جنایت ها قیام کند.

 

وی اسلام هراسی و ایجاد شکاف و اختلاف میان فرق و مذاهب دینی را مهم ترین هدف دشمنان اسلام ناب و حقیقی دانست و تصریح کرد: این پروژه ننگین از سوی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار و صهیونیسم بین الملل طراحی و اجرا می شود.

 

وی با بیان این که وهابیت به عنوان ولد نامشروع استکبار و استعمار با توسل افراطی‌گری و انحرافات فکری بزرگترین هدف خود را ایجاد شکاف و اختلاف در جامعه اسلامی از طریق مقابله با مذهب قرار داده است، افزود: این گروه های افراطی منحرف مجری نقشه های شوم صهیونیسم جهانی در کشورهای اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام یوسف پور گفت: انگلیس خبیث و استعمارگر بعد از ناکامی در جهان تشیع و اسلام با علم کردن چنین فرقه‌هایی می‌کوشد به هویت و قوام اسلام و شیعیان ضربه بزند و به همین دلیل این گروه را در وسط میدان قرار داده است.

 

وی وهابیت را دست‌پرورده صعودی‌ها و استعمار پیر انگلیس معرفی کرد و اظهار داشت: امروز آنچه در پاکستان، افغانستان و عراق می‌گذرد شیطنت استکبار و خیانت وهابیت است که تنها می‌کوشند با اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی، حکومت را در دست بگیرند.

 

امام جمعه موقت ساری در ادامه به گسترش فرهنگ تشیع در کشورهای اروپایی نیز اشاره کرد و گفت: این امر نشان می‌دهد که اسلام در برابر هجمه‌های نادرست دشمنان متوقف نمی‌شود.

 

حجت الاسلام یوسف‌پور از راه افتادن جنگ فرقه ای در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و افزود: این گونه اقدامات جهان اسلام را تهدید می کند.

 

وی با بیان این که مجامع بین المللی باید در برابر اوضاع مصر موضع گیری کنند، خاطرنشان کرد: ادامه روند فعلی کشتار مردم مصر نگران کننده است و ممکن است به کل منطقه خاورمیانه نیز کشیده شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات