۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۸۲۰۸۹
حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی:

دولت یازدهم در جهت تحقق آرمان‌ها و انتظارات مردم حرکت کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دولت باید با تبعیت از شعار خود و نظام مقدس جمهوری و با تکیه بر فرامین اسلام در جهت تحقق آرمان ها و انتظارات مردم عمل کند.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان، امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان ضمن گرامی داشت هفته دولت اظهار داشت: دولت باید با تبعیت از شعار خود و نظام مقدس جمهوری و با تکیه بر فرامین اسلام در جهت تحقق آرمان ها و توقعات مردم عمل کند.

 وی با اشاره سه اصل مهم اعتدال، تدبیر و امیدکه از شعارهای دولت جدید نیز  است، افزود: باید تمام کشوردر راستای تحقق این شعارها اقدامات اساسی را انجام داده و راه را برای توسعه همه جانبه کشور فراهم سازند.

 نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان این که این سه شعار در دولت جدید می تواند در زمینه توسعه کشور کارساز باشد، اضافه کرد: باید همه مسؤولیت‌هایی که در کشور تعیین می شود بر اساس شایستگی صورت پذیرد و افراد بر اساس نظام مدیریتی انتخاب شوند.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی با اشاره به این که در دین اسلام  به امر اعتدال و همچنین امید به آینده تأکید شده است، بیان کرد: تدبیر داشتن در انجام امورات کشوری از دیگر شعارهایی است که باید آن را مد نظر قرار داد و تمام کارها و مسائل کشور بر اساس تدبیر مدیریت شود.

 نماینده ولی فقیه در کردستان، با اشاره به این که دولت مجموعه مسؤولیتی است، که امور مردم را تصدی می کند، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام ترکیبی بین نظام الهی و  مردمی است و افراط و تفریط در آن جایی ندارد.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی با بیان این که اسلام یعنی پیوستگی و جدا نبودن از هم گفت: با اتحاد و همبستگی که در کشور ما وجود دارد افرادی که مسؤولیتی را قبول می کنند باید دارای شرایط خاصی باشند این افراد بر اساس کمالات، تجربه، برتری و مفید بودنشان برای نظام انتخاب می شوند.

 وی با اعلام این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان رشد چشمگیری در زمینه های مختلف داشته است، افزود : همه ما با هر مسؤولیتی باید گام های اساسی را در راستای توسعه و آبادانی با استفاده از سه اصل مهم اعتدال، تدبیر و امید برداریم.

 وی با اعلام اینکه نظام ولایی باید بر اساس مردم سالاری و شایسته سالاری باشد، افزود: کسی که در رأس این نظام قرار گرفته فقیه است و فقیه به معنای فکر عمیق است که با وجود ولایت فقیه  کشورمان به عنوان یک کشور دین مدار و حکومت مدار در جهان معرفی شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی اظهار داشت: با کشف استعداد ها و نیروهای توانمند در استان و شناسایی ظرفیت های منابع طبیعی کردستان می توان با بهره گیری از تمام توان استان زمینه را برای توسعه فراهم کرد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان کشورمان می خواهند امید را از مردمان بگیرند، افزود: متأسفانه بی تدبیری نیز در برخی از موارد توانسته در کردستان جلوی پیشرفت را بگیرد.

 نماینده ولی فقیه در کردستان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص انتخاب استاندار آیا ایشان با تکیه بر بومی بودن استاندار فردی مدنظر برای جایگزینی دارند، افزود: فرد خاصی برای جایگزینی استاندار مد نظر نیست باید برای این سمت فردی شایسته و توانمند در نظر گرفته شود که بتواند در راستای حل مشکلات استان گام بردارد گرچه مدیران کنونی کار شبانه روزی کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی با اعلام اینکه در انتخاب استاندار آینده بومی بودن یکی از  اولویت های انتخاب است، ادامه داد: انتخاب یک فرد بومی برای استاندار آینده می تواند به دلیل شناسایی که از استان دارد کار بسیار خوبی باشد؛ اما کافی نیست داشتن مدیریت و البته تجارب کافی و شناخت لازم در خصوص مشکلات استان آینده خوبی برای استان پیش بینی کرد.
 
نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: هر چند که در دولت گذشته برای توسعه و پیشرفت این استان اقدامات اساسی صورت گرفت؛ اما با این وجود باید کارها و اقدامات بیشتری در این استان صورت بگیرد.

وی در پایان اشتغال و سرمایه گذاری را از مشکلات اساسی این استان عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم مسؤولان کشور با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان استاندار آینده را انتخاب کنند./967/پ202/س

ارسال نظرات