۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۰۹۲
امام جمعه شهر قدس:

دهه کرامت دهه رحمت خدا بر ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر قدس با بیان اینکه دهه کرامت دهه رحمت خداوند بر ایران اسلامی است، بر گرامی داشت این دهه تأکید کرد و گفت: ملت ایران هرچه دارد از کرامات حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است.
دهه کرامت دهه رحمت خدا بر ایران اسلامی است
حجت الاسلام سیدابوالقاسم میراحمدی، امام جمعه شهر قدس تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، دهه کرامت را دهه رحمت خداوند متعال بر ایران اسلامی دانست و گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) یک معصوم بودند و برادر بزرگوارش امام رضا(ع) وی را معصوم خواندند و به حضرت فاطمه معصومه (س) ملقب شدند و این یک فضیلت بزرگ برای آن حضرت است.
وی ادامه داد: زیارت حضرت معصومه(س) دارای ثواب و برکات زیادی است و نباید از زیارت آن حضرت غافل شویم و اقبال زیادی به زیارت آن کریمه بکنیم، زیرا در روایت است که امام رضا(ع) فرمودند «کسی که حضرت معصومه(س) در قم را زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است».
امام جمعه شهر قدس، با اشاره به زوایای وجودی حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(س) در نزد خدا و اهل بیت(ع) دارای جایگاه رفیعی است و هنگامی که آن کریمه در نبود امام کاظم(ع) مشکلات علمی شیعیان را برطرف می کرد، امام کاظم(ع) دخترشان را تصدیق می کردند و عملکرد وی را مورد تأیید قرار می دادند و این شأن بالای علمی حضرت معصومه(س) است.
وی افزود: از وقتی که حضرت معصومه به قم تشریف آوردند، همواره مرکز علم و فقاهت در قم به نقطه اوج خود رسید و علمای زیادی سالیان سال در کنار آن حضرت بودند و از وجود آن حضرت کسب فیض و رحمت می کردند و تا کنون همواره شهر کریمه اهل بیت(ع) شهر فضیلت و تقوا بوده است.
حجت‌الاسلام میراحمدی، ظهور مراجع و بزرگان دینی را از برکات حضرت معصومه(س) برشمرد و تصریح کرد: مرحوم مرعشی نجفی از بزرگانی بود که هیچ گاه حریم قم را رها نکرد و نقل است که ایشان در شصت سال عمر خود، اولین زائر حضرت معصومه(س) بودند و قبل از باز شدن حرم، پشت درب منتظر بازگشایی درب حرم می‌شد و این به خاطر مقام حضرت معصومه(س) است.
وی ابراز داشت: پدر علامه مرعشی نجفی نقل می کند که من به مدت چهل روز در حرم حضرت علی(ع) بیتوته کردم تا مکان قبر حضرت زهرا(س) را از حضرت بخواهم، حضرت علی(ع) در عالم مکاشفه به ایشان می فرمایند «اجازه ندارم، اما به قم برو و قبر حضرت معصومه(س) را به جای حضرت زهرا(س) زیارت کن»؛ به خاطر همین بود که علامه به همراه پدرش به قم مهاجرت کرد.
امام جمعه شهر قدس در پایان بیان کرد: باید دهه کرامت را در کشور گرامی بداریم، زیرا ما هرچه داریم از حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) داریم و باید این هفته را به این بزرگواران توسل جوییم تا کشور ما بیمه آن ذوات مقدس شوند و مشکلات معنوی و مادی ما حل شود./978/ت303/ی
ارسال نظرات