۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۸۳۱۳۱
خطیب جمعه ساری:

خوی جنگ طلبانه آمریکا خاورمیانه را بحرانی کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری، آمریکا را حامی اصلی تروریسم در جهان دانست و با بیان این که این کشور که خود مدعی دفاع از حقوق بشر است امروز از گروه های تروریستی در سوریه حمایت می کند، گفت: آمریکا خود سرکرده تروریست های جهان است.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری، امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز استان به وضعیت منطقه اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل خوی جنگ طلبانه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی امروز شاهد وضعیت بحرانی در منطقه هستیم.

 

وی آمریکا را حامی اصلی تروریسم در جهان دانست و با بیان این که این کشور که خود مدعی دفاع از حقوق بشر است امروز از گروه های تروریستی در سوریه حمایت می کند، خاطرنشان کرد: آمریکا خود سرکرده تروریست های جهان است.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که امروز آمریکا به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی بر طبل حمله به سوریه می کوبد، بیان داشت: حمله آمریکا به سوریه به یقین فاجعه بار خواهد بود.

 

حجت الاسلام یوسف پور بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان اسلام تأکید کرد و گفت: مسلمانان جهان باید در برابر خوی استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت کنند.

 

امام جمعه موقت ساری، سوریه را محور مقاومت در منطقه معرفی کرد و با بیان این که همه تلاش آمریکا حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی است، بیان داشت: آمریکا و همپیمانان غربی اش تلاش می کنند محور مقاومت در منطقه بشکنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند آمریکایی ها به دنبال تسلط بر منطقه هستند، افزود: در این چنین شرایطی  مسؤولان کشور باید رویکرد عاقلانه و خردمندانه ای را در دستور کار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام یوسف پور در ادامه سخنان خود نرمش هنرمندانه در مباحث سیاسی را ضرورت امروز جامعه دانست و تصریح کرد: برنامه و تصمیم گیری های مسؤولان کشور باید با واقعیت همراه بوده و خردمندانه باشد.

 

وی همچنین به سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص رییس جمهور اشاره کرد و با بیان این که همان گونه که ایشان فرمودند باید از دولت جدید حمایت کرد تا موفقیت حاصل شود، ادامه داد: دولت تدبیر و امید باید با برنامه ریزی مناسب در جهت کاهش تورم، گرانی ها و رفع مشکلات اقتصادی تلاش کند.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت رعایت اخلاق اسلامی در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه در برخی مواقع شاهد خدشه دار شدن اخلاق دینی در جامعه هستیم.

 

وی با بیان این که تقویت اخلاق در جامعه یک ضرورت بسیار مهم است، ادامه داد: در جامعه دینی نباید شاهد برخی بی اخلاقی ها باشیم چون با روح جامعه دینی در تضاد است.

 

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که بی اخلاقی ها جامعه را از ارزش های اصیل جدا خواهد کرد، ادامه داد: باید تلاش کرد تا اخلاق دینی در همه بخش های جامعه اسلامی نهادینه شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: دختران و بانوان جامعه اسلامی باید این بانوی ارزشمند اسلام را الگوی خود قرار دهند.

 

امام جمعه موقت ساری همچنین بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر جشن های دهه کرامت تأکید کرد و گفت: این جشن ها باید با شور و شعور اسلامی همراه باشد.

 

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که دختران جامعه اسلامی باید عفت و پاکدامنی را همواره مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: امروز تلاش دشمنان نظام اسلامی ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه دینی است.

 

وی ادامه داد: دختران، برکات ارزشی خانواده هستند و پدران و مادران باید این هدیه الهی را به خوبی پاس بدارند.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز هفته حج اشاره کرد و با بیان این که حج فرصتی برای شروع دوباره زندگی است، گفت: حجاج باید همه تلاش خود را برای بهره گیری از معنویت این سفر معنوی به کار گیرند./950/پ201/س

ارسال نظرات