۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۸۳۴۰۱

مجلس بزرگداشت دومین شهید محراب انقلاب برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مجلس بزرگداشت سی‌ودومین سالگرد شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی، دومین شهید محراب انقلاب اسلامی در تبریز برگزار خواهد شد.
شهيد آيت الله مدني

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله سیداسدالله مدنی، دومین شهید محراب انقلاب اسلامی و امام جمعه تبریز چهارشنبه هفته جاری با حضور اقشار مختلف مردم و بازاریان در تبریز برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: این مجلس بزرگداشت از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان‌شرقی 20 شهریور ماه جاری از ساعت 11 تا 13 در مسجد مقبره بازار کفاشان تبریز با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده های معظم شهدا و علمای اعلام برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام تقی‌زاده یادآور شد: مجلس بزرگداشت و تکریم از مقام شامخ این عالم مجاهد و شهدای بیستم شهریور با همکاری ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد آیت الله شهید مدنی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و هیئت امنای مسجد مقبره تبریز برگزار خواهد شد.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مردم آذربایجان و تبریز با تقدیم دو شهید محراب دین خود را به انقلاب اسلامی ایران ادا کرده‌اند، اظهار داشت: شهید آیت الله قاضی طباطبایی و شهید آیت الله مدنی دو شخصیت بزرگ عرصه فقاهت و مجاهدت مردم این خطه از کشور هستند.


وی شهید مدنی را معلم اخلاق، اسوه جهاد و شهادت و فقیه وارسته معرفی کرد و گفت: آن شهید مجاهد از نخستین روزهای آغاز نهضت امام راحل در کنار بنیانگذار انقلاب اسلامی حضور داشت و پس از پیروزی نهضت نیز در مناطق مختلف کشور منشأ خیر و برکت بوده است.


حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که آیت الله مدنی عمر گرانبها و پربرکت خود را در اعتلای کلمه الله و صیانت از اسلام با پیروی و الهام از فرامین معمار کبیر انقلاب اسلامی و حمایت قاطع از انقلاب و تحمل سال ها تبعید و زندان سپری کرد، گفت: شهید مدنی همواره از درگاه خداوند متعال طلب کسب فیض عظیم شهادت را داشت و در نهایت در محراب عبادت شربت شهادت را نوشید.


بنا بر این گزارش، آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه و علیرضابیگی استاندار آذربایجان شرقی در اطلاعیه ای از عموم مردم مؤمن و ولایت مدار تبریز برای شرکت در مجلس بزرگداشت سی‌ودومین سالگرد شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی دعوت بعمل آوردند./935/ت302/ب

ارسال نظرات