۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۸۳۴۴۹

برگزاری 30 ویژه برنامه دهه کرامت در کردستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری بیش از 30 ویژه برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه کرامت در مناطق شهری و روستایی استان خبرداد.
دهه کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، قباد میمنت آبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج اظهار داشت: دهه کرامت امسال از 16 شهریور لغایت 26 شهریور همزمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) در سراسر کشور آغاز که گرامیداشت این ایام از دیروز با جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی آغاز شد.

 

وی افزود: برنامه های دهه کرامت به مدت 11 روز با برگزاری 30 برنامه برجسته و استانی منطقه ای و ملی و بین المللی گرامی داشته می شود.

 

این مسؤول به برگزاری دومین جشنواره بین المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی اشاره کرد و اذعان داشت: در بخش شعر کردی 183 اثر از سراسر کشور به مرحله اولیه این جشنواره رسید که در مرحله بازبینی 109 اثر به مرحله داوری رسید که در خاتمه 8 اثر برتر معرفی خواهند شد.

 

میمنت آبادی افزود: 47 دل نوشته به زبان کردی به دبیرخانه ارسال شد که در پایان 18 اثر به داوری رسید که از نفرات اول تا سوم برتر تجلیل و 4 تا 8 تقدیر می شود.

 

وی از ارسال 16 اثر در بخش بین الملل از دو کشور عراق و ترکیه خبر داد و خاطرنشان کرد: 13 اثر از عراق و 3 اثر از ترکیه که در مرحله بازخوانی 2 اثر از کشور عراق به مرحله بازخوانی رسید که که در روز اختتامیه از این سه مجموعه تجلیل می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: مجموعا در این سه بخش 146 اثر به دبیرخانه وصول شد که 129 اثر به مرحله داوری رسید که در خاتمه از 18 اثر برتر در اختتامیه تجلیل خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شاهد استقبال گسترده شعرا و ادبای کرد زبان داخل و خارج کشور از برنامه های این بنیاد بوده ایم، افزود: علاوه بر مشارکت گسترده ادبا، شعرا و اصحاب فرهنگ و هنر استان در ویژه برنامه های مختلف دهه فرهنگ رضوی در امسال شاهد حضور پرشور و با معنای آن ها در دومین جشنواره بین المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی بوده ایم.

 

وی تصریح کرد: استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند و 16 اثر از شعرای کرد زبان اقلیم کردستان عراق و ترکیه تاکنون دریافت شده است.

 

وی افزود: برگزاری 10 جشن کرامت در 10 شهرستان، برگزاری 8 ویژه برنامه میلاد امام رضا(ع) در 8 بخش و روستای بزرگ استان، برپایی جشن های گلریزان آزادی زندانیان و نشست های تخصصی با حضور علمای اهل سنت و اهل تشیع منطقه و در فضایی سرشار از تقریب و وحدت بین مذاهب اسلامی از جمله این برنامه ها است./967/پ203/ب

ارسال نظرات