۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۸۳۷۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

جامعه ما بیش از گذشته نیازمند معنویت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که جامعه کنونی ما بیش از گذشته نیازمند معنویت است، گفت: اگر خواهان تحکیم مبانی دینی در جامعه هستیم باید با حرکت با برنامه جهت ترویج فرهنگ نماز گام برداریم.
حجت الاسلام مهدوي امين ، مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به این که یکی از نتایج اجلاس سراسری نماز که به مدت دو روز در لرستان برگزار شد، ایجاد بصیرت و سوق دادن جوانان به فریضه نماز است، افزود: برای رسیدن به این هدف باید منابع انسانی که در مساجد فعالیت می‌کنند باسواد، آموزش دیده و با سلیقه باشند تا به‌طور اصولی دیگران را بتوانند به این مکان مقدس و فریضه نماز جذب کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «دولت ما دینی است»، افزود: اجلاس نماز می‌خواهد چالش‌های فراروی قرآن را شناسایی و برای حل و فصل آنها راه حل پیشنهاد کند.

حجت الاسلام مهدوی امین حرکت با برنامه جهت ترویج مناسب فرهنگ نماز را موجب تحکیم مبانی دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: اگر در غیر این صورت باشد آسیب های اجتماعی بسیاری گریبانگیر جامعه ما خواهد شد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی ادامه داد: امروز جامعه ما بیش از گذشته نیازمند معنویت است و باید با ترویج صحیح فرهنگ دینی در جامعه از توطئه های دشمنان جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان این که با توجه به اسلامی بودن حکومت باید از این ابزار برای برطرف کردن بخشی از این مشکلات استفاده کنیم، گفت: البته برطرف کردن مشکلات تنها بر عهده دولت نیست و با توجه به این که صاحبان اصلی حکومت مردم هستند باید با فعالیت‌های خود در اصلاحات و رفع چالش‌ها دخیل باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که مساجد امروزه می توانند تبدیل به کانون های پویای ترویج نماز و دیگر شعائر دینی شوند، تصریح کرد: دست اندرکاران مسائل فرهنگی باید پیش از پیش به جایگاه و اهمیت مساجد توجه کنند.

وی بیان داشت: مردم و دولت باید با هم در مسأله نماز ورود پیدا کنند، به‌طوری‌که ظرفیت ‌سازی‌ها را به دولتمردان سپرده و مدیریت و رونق بخشیدن به مساجد را به مردم واگذار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در پایان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی متولی فرهنگ دینی است و با توجه به اینکه اساس اعتقادات ما نماز است، مهمترین فعالیت‌های خود را به اعزام مبلغان دینی برای روشنگری‌ها و بیان احکام عبادی از جمله نماز معطوف کرده‌ایم./9451/ت302/غ

ارسال نظرات