۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۸۳۹۹۷
آیت‎الله حسینی بوشهری:

شهید عارف الحسینی در تلاش برای نهادینه کردن ولایت فقیه در پاکستان بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‎های علمیه کشور با بیان این‎که شهید عارف الحسینی در تلاش بود تا ولایت فقیه را در جامعه پاکستان نهادینه کند، گفت: رهبر شیعیان پاکستان متأثر از فکر امام راحل و شهید مطهری بود به گونه‎ای که آثار شهید مطهری را با دقت و تیز بینی مطالعه می‎کرد.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور عصر امروز در همایش نقش شهید حجتالاسلام والمسلمین عارف حسین الحسینی رهبر شیعیان پاکستان در وحدت و بیداری اسلامی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم جهاد را به سه نوع جهاد با نفس، دشمن و جهاد فرهنگی تقسیم کرد.

وی گفت: فرد در تمام عرصههای جهاد باید برای رضای خدا و مخلصانه قدم بردارد، خداوند متعال میفرماید «ما مجاهدان را از هدایتمان بهره مند میکنیم»، یعنی خداوند مسیر رشد و تکامل را به روی مجاهدان باز میکند.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حجتالاسلام والمسلمین عارف الحسینی مصداق بارز جهاد با نفس، فرهنگ و دشمن بود، اظهار داشت: این شهید بزرگوار مشمول لطف و عنایت خداوند متعال شده بود که توانست در سن سی و هفت سالگی در میان تعداد زیادی از علما به رهبری شیعیان پاکستان انتخاب شده و مورد علاقه مردم و علما قرار گیرد.

امام جمعه قم با اشاره به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری درباره شخصیت شهید عارف، اظهار داشت: این شهید یکپارچه شیفته و مرید امام خمینی(ره) شده بود و رهبری درباره شخصیت ایشان کلمات پر معنای را به کار بردند، زندگی علامه عارفی مجاهدانه بود که برای ما جنبه آموزندگی دارد.

روحانی باید در غم و شادی مردم شریک باشد

وی افزود: نقش این شهید در ایجاد وحدت میان علما اهل تسنن و شیعه به قدری تأثیرگذار بود که کشورهای مانند آمریکا، عراق و برخی از کشورهای منطقه ایشان را با یک توطئه و برنامه حساب شده به شهادت رساندند.

آیتالله حسینی بوشهری با بیان اینکه شهید عارف تحصیل کرده حوزه علمیه قم و نجف بود، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان مسؤولیتی را میپذیرد نباید از انجام آن شانه خالی کند و این شهید گران قدر در دوران رهبری شیعیان پاکستان نسبت به شیعیان احساس مسؤولیت کرده و به بیشتر مناطق شیعه نشین این کشور سرکشی میکرد.

وی تصریح کرد: روحانی یعنی فردی که در شادی و غم مردم شریک باشد، اگر ما این گونه باشیم افزونبر رسیدن به پاداش الهی در نزد مردم نیز محبوب خواهیم شد، ساده زیستی شهید عارف نمونه بود.

رهبر شیعیان پاکستان در تلاش بود تا ولایت فقیه را در این کشور نهادینه کند

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور تقوا، بینش سیاسی، ارتباط خوب با مردم و دلسوزی نسبت به مردم را از ویژگیهای شهید عارف الحسینی برشمرد و عنوان ساخت: فروتنی، تواضع، کمک به مردم با امکانات مالی محدود، همت بلند و نگاه تیزبینانه از دیگر ویژگیهای شهید عارف بود.

وی ابراز داشت: همچنین شهید عارف الحسینی از اخلاص در عمل، تلاش در مطالعه، محافظت و مراقبت ویژه نسبت به نماز اول وقت، کم سخنگویی تلاش برای بهرهمندی از معارف الهی و مطرح نکردن خود سر آمد بود.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه شهید عارف الحسینی در تلاش بود تا ولایت فقیه را در جامعه پاکستان نهادینه کند، یادآور شد: رهبر شیعیان پاکستان متأثر از فکر امام راحل و شهید مطهری بود به گونهای که آثار شهید مطهری را با دقت و تیز بینی مطالعه میکرد.

وی ادامه داد: شهید عارف الحسینی مردم پاکستان را با اندیشه امام راحل آشنا کرد و افزونبر تقویت بعد عاطفی مردم نسبت به روحانیت، اندیشه سیاسی روحانیت را نیز وارد خانهها آنها کرد، حتی ایشان شبهه زدایی کرده و بحث جدایی سیاست و دین را به گونهای به مردم معرفی کرد که مردم متوجه شدند سیاست و دین از یکدیگر جدا نیستند.

مدیرحوزههای علمیه سراسر کشور ایجاد امید و علاقه در مردم به ویژه جوانان پاکستان را از دیگر صفات شهید عارف الحسینی خواند و خاطرنشان کرد: جوانان نسبت به ایشان علاقه فوق العاده داشتند و اخلاق اجتماعی، فروتنی ایشان سبب جذب جوانان میشد.

وی افزود: رهبر شیعیان پاکستان در بحث وحدت و بیدای اسلامی تلاش فراوان کرد و به علما شیعه و اهل تسنن میگفت «شما دشمن یک دیگر نیستید بلکه دشمن واقعی اسرائیل است»، تلاش این مجاهد به گونه‎ای بود که دشمن احساس خطر میکرد علما اهل تسنن تحت تأثیر ایشان قرار گیرند.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود روایتی از پیامبر(ره) را مورد اشاره قرار داد و گفت: بنده معتقدم یکی از مصادیق روایت پیامبر(ص)«خدا رحمت کند کسی را که زبان خود را حفظ کند، زمان شناس باشد و در مسیر انحراف قدم بر ندارد» شهید عارف الحسینی است، تلاش روحانیت باید کادر سازی و تربیت نیرو تأثیرگذار برای آینده باشد.

خوشحالی صهیونیست‎ها از مسلمان کشی در سوریه

وی خطاب به طلاب جامعه المصطفی اظهار داشت: بنده از طلاب تقاضا دارم خوب درس بخوانند و بدانند که کشورشان به آنها نیاز داشته و میتوانند در مملکت خود نقش آفرینی کنند.

آیتالله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه دیانت در سایه حضور روحانیت حفظ میشود، خواستار ایجاد فضای وحدت در پاکستان شد و بیان داشت: طلاب باید بتوانند توطئههای دشمنان را که شیعیان و اهل تسنن را قبول ندارند خنثی کنند.

وی ادامه داد: کشورهای مستکبر نه دوستدار شیعه و نه اهل تسنن هستند بلکه آنها دوستدار تفرقه هستند، فردی به من میگفت در جریان جنگ سوریه صیهونیستها خوشحالی میکنند که عربها یک دیگر را میکشند و اهداف آنها به وسیله خود مسلمانان به نتیجه میرسد.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور در پایان گفت: همه ما مسلمانان در زیر پرچم «لااله الا الله، محمد رسول الله» هستیم و سفارش اهلبیت(ع) نیز این بود که خون مسلمانی ریخته نشود./993/پ202/ع

ارسال نظرات