۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۸۴۰۱۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

سیره رضوی در برگیرنده مفهوم عمیقی از مبانی دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران با بیان این که سیره رضوی در برگیرنده مفهوم عمیقی از مبانی دینی است، افزود: باید از ظرفیت های فرهنگی و دینی موجود به منظور نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بخش های مختلف جامعه بهره گرفته شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با گرامیداشت دهه کرامت و در پیش بودن ولادت امام رضا(ع)، جامعه امروز را نیازمند بهره گیری از سیره رضوی دانست.

 

وی با بیان این که سیره رضوی در برگیرنده مفهوم عمیقی از مبانی دینی است، افزود: باید از ظرفیت های فرهنگی ودینی موجود به منظور نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بخش های مختلف جامعه بهره گرفته شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که گرامیداشت دهه کرامت حرکت پسندیده‌ای است که زمینه استفاده از ظرفیت و معارف خاندان نبوت در این ایام مهیا می‌شود، ادامه داد: با تلاش کرد تا معرفت لازم در این دهه از سوی آحاد جامعه کسب شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که برنامه های دهه کرامت باید برنامه محور باشند تا  زمینه عمل به معارف رضوی را در مخاطبان فراهم کند، ادامه داد: افزایش معرفت و بینش نسبت به امام رضا(ع) باید محور برنامه های این دهه باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که  شناسایی جایگاه رفیع اهل بیت(ع) را بستر ساز ترویج و نهادینه کردن ارزش های موجود در سنت و سیره اهل بیت(ع) در جامعه دانست.

 

وی با اشاره به این که اهل بیت(ع) در مسیر زندگی خود مبنا و اصول اساسی، اعتقادی، سیاسی و فرهنگی را برای مردم بیان داشتند افزود: سیره اهل بیت(ع)یک الگوی به تمام معنای کامل برای رسیدن به یک زندگی سعادتمندانه است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی یکی از مهم ترین عوامل وجود ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در جامعه را نبود یک الگوی صحیح در زندگی فردی و اجتماعی نسل جوان دانست و تصریح کرد: معرفی الگویی از سبک زندگی اسلامی جامعه را به کمال حقیقی می رساند.

 

وی با اشاره به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) مسیر حق را برای مردم روشن کردند، ادامه داد: حرکت در مسیری که این بزرگان دینی ما مشخص کردند سعادت و تعالی دنیوی و اخروی را نصیب ما خواهد کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که دهه کرامت یادآور مفاهیم بلند و سازنده است که هر انسانی را به تفکر وا می دارد، ادامه داد: دهه کرامت فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم مردم با ائمه اطهار (ع) و تبیین فرهنگ قرآنی است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بر ضرورت عمل به معارف رضوی در جامعه دینی تأکید کرد و گفت: باید با شناخت صحیح از سیره عملی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) معارف تعالی بخش دینی را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه و تقویت کنیم.

 

وی با اشاره به این که با پیروی از رفتار و گفتار ائمه اطهار(ع) به خوبی می توان در برابر توطئه های دشمنان مصون ماند، بیان کرد: نسل جوان و نوجوان باید به خوبی با اهل بیت عصمت و طهارت آشنا ساخت که در اینصورت هیچ توطئه ای بر ضد نسل جدید، اثر گذار نیست./950/پ202/ع

ارسال نظرات