۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۸۴۰۶۲
همزمان با دهه کرامت؛

خوش نویسان بجنوردی حدیث «سلسلة الذهب» را کتابت کردند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد با برکت امام رضا(ع)، شماری از خوش نویسان بجنوردی حدیث سلسلة الذهب که منتسب به امام هشتم(ع) است را کتابت کردند.
كتابت حديث
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، یازده هنرمند خوش نویش شهرستان بجنورد همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد بابرکت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حدیث سلسلة الذهب را با خط نسخ کتابت کردند. 
 
حدیث سلسله الذهب، حدیثی است که از امام رضا(ع) به هنگام ورود ایشان به نیشابور نقل شده و عده کثیری آن را نوشته‌اند.
 
حجت الاسلام طاهری، سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این زمینه گفت: شماری از هنرمندان انجمن خوشنویسان بجنورد حدیث سلسله الذهب را با حضور در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کتابت کردند.
 
وی با بیان این که در کتابت حدیث سلسلة الذهب، یازده هنرمند خوش نویس بجنوردی مشارکت داشتند، هدف از کتابت حدیث سلسله الذهب را نهادینه کردن توجه به معانی و مضامین این حدیث و نشر آن در جامعه ذکر کرد.
 
حجت الاسلام هدایتی افزود: آثار کتابت شده حدیث سلسله الذهب از سوی هنرمندان خوش نویس، در قالب نمایشگاهی عصر شنبه برابر با بیست و سوم شهریورماه در حاشیه برپایی همایش علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) خراسان شمالی در محل نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد دایر می شود.
 
این مسؤول اضافه کرد: حدیث سلسله الذهب به حدیثی گفته می‌شود که معصوم به اسناد از پدرانش نقل کند ولی به طور خاص حدیث سلسله الذهب، حدیثی است که از امام رضا(ع) به هنگام ورودش به نیشابور نقل شده و عده کثیری آن را نوشته‌اند.
 
حجت الاسلام هدایتی، حدیث سلسلة الذهب را نماد توحید دانست و افزود: باید در این راستا برای همه گیر شدن و نهادنیه کردن پیام آن تلاش شود.
 
گفتنی است، دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است؛ به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
 
در این دهه در خراسان شمالی علاوه بر کتابت حدیث سلسله الذهب، برنامه های متنوع دیگری از جمله برگزاری جشنواره ملی آموزه های سیاسی امام رضا(ع)، همایش میقات الرضا(ع)، کارگاه های علمی و پژوهشی، کارگاه های نقد کتاب و فیلم های مرتبط با امام رضا(ع)، جمع بندی اطلاعات پژوهشگران کشور و تکمیل بانک اطلاعات پژوهشگران، برگزاری نشست های تخصصی با حضور میهمانان و اساتید صاحب نظر، چاپ مقالات برگزیده در مورد امام رضا(ع) در قالب کتاب و ... برگزار شده و یا به زودی برگزار خواهد شد./9314/پ202/ب
ارسال نظرات