۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۸۴۱۵۷

قطع همکاری اتحادیه اروپا به ایالات متحده آمریکا

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه اروپا می تواند در صورت بروز تخلف و سوء استفاده طرف آمریکایی، قرارداد کشف فعالیت های مالی تروریست ها را به طور کامل لغو کند.
اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو بین المللی سوئد از آمادگی اتحادیه اروپا برای لغو برخی از همکاری های خود با آمریکا خبر داد.
در این گزارش آمده است؛ اتحادیه اروپا تهدید کرده است که قرارداد همکاری خود را با آمریکا در زمینه ی کشف فعالیت های مالی تروریست ها، لغو خواهد کرد.
اتحادیه اروپا دلیل این امر را فاش شدن برنامه شنود و دستیابی به اطلاعات بانکی توسط سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا عنوان کرده ‌است.
سیسیلیا ملمستروم، از مسئولان اجرایی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: افشای عملیات شنود آمریکا، بر اعتماد او و اتحادیه اروپا به آمریکا تاثیر منفی شدیدی گذاشته ‌‌است.
لازم به ذکر است، میان اتحادیه اروپا و آمریکا درسال 2010 قراردادی برای کشف و متوقف کردن فعالیت های مالی افراد و تشکل های اصطلاحا تروریستی به امضاء رسیده بود که بر اساس آن، به نهادها و مقامات آمریکایی اجازه داده شده است تا به اطلاعات شرکت بلژیکی سویفت دسترسی پیدا کنند. این شرکت، عملیات بانکی و ارسال پول میان بیش از 10000 بانک و شرکت های مالی در سراسر جهان را اداره می‌کند.
گفتنی است در یکی از مفاد این عقدنامه آمده است که در صورت بروز تخلف و سوء استفاده طرف آمریکایی، اتحادیه اروپا می تواند این قرارداد را به طور کامل لغو نماید./1415/1409/ح

ارسال نظرات