۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۸۴۱۹۰
آیت الله مکارم شیرازی:

احیای آثار علمی بزرگان از فواید برگزاری کنگره هاست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت ایت الله مکارم شیرازی گفت: هنگامی که از شخصیت های بزرگ تجلیل شود، نسل جوان ترغیب می شود که به این سمت و سو حرکت کند و به پیمودن راه بزرگان تشویق می‌شود.
 آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار آیت الله نمازی و مسؤولان کنگره ملا آخوند کاشانی با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) گفت: امیدواریم در سایه این بزرگواران بتوانیم به وظایف شرعی خود عمل کنیم.

 

وی کاشان را شهر علم و ادب و علوم اسلامی و از جهات مختلف حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: در اهمیت شهر کاشان همین کافی است که مرحوم شیخ انصاری به مدت 3 سال در کاشان بوده است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از دیگر شخصیت های برجسته کاشان به نراقیین مخصوصا صاحب نراقی اشاره کرد و بیان داشت: شخصیت صاحب مستند به آن حد اهمیت دارد که حتی مرحوم صاحب جواهر نیز از مستند استفاده فراوان کرده است.

 

وی کاشان را مهد بزرگان و شخصیت های برجسته دانست و افزود: لازم است نسل جدید را نسبت به این شخصیت ها آگاه کنیم، ممکن است عده زیادی نسبت به مرحوم آخوند کاشانی و فیض کاشانی آگاهی نداشته باشند از این رو باید این شخصیت ها به مردم معرفی گردند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: بنده بارها گفته ام که بزرگداشت شخصیت ها و بزرگان سه فایده بسیار مهم دارد که یکی از آنها ادای دین به زحمات و تلاش های بزرگان دین است.

 

وی تجلیل شخصیت های بزرگ را فایده دوم برگزاری این بزرگداشت‌ها دانست و افزود: هنگامی که از شخصیت های بزرگ تجلیل شود، نسل جوان ترغیب می شود که به این سمت و سو حرکت کند و به پیمودن راه بزرگان تشویق می‌شود.

 

این مرجع تقلید احیای آثار بزرگان را فایده سوم برگزاری اینگونه بزرگداشت‌ها دانست و ادامه داد: احیای آثار بزرگان از دیگر فواید برگزاری این همایش هاست که هم آثار آنها زنده می شود و هم از شخصیت علمی آنها تجلیل می‌شود.

 

وی در پایان این دیدار با تقدیر و تشکر و حمایت کامل از چنین برنامه هایی گفت: هر چه در این راه زحمت کشیده شود بسیار بجا و مفید است./916/د102/ع

ارسال نظرات