۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۸۵۰۹۷

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در بخش کهک قم، دیدار مدیرعامل مؤسسه تبیان با مدیرکل تبلیغات اسلامی قم و اهدای کتاب به کتابخانه ملاصدرای کهک برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، دکتر طالب پور، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان با حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار پیرامون راهکارهای تقویت سایت فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان قم بحث و تبادل نظر شد.
برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی تبیان قم یکی دیگر از محورهای بحث مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بوده است که دکتر طالب پور برگزاری این جشنواره را قابل تقدیر دانست.
همچنین در این دیدار پیرامون برگزاری دومین جشنواره تبیان قم در سال جاری تبادل نظر شد.
حجت‌الاسلام اسکندری نیز در این دیدار از حضور دکتر طالب پور در جشنواره وبلاگ نویسی دینی تبیان قم قدردانی کرد.
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در بخش کهک قم
جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش کهک قم با حضور امام جمعه، بخشدار، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک و رؤسای نهادهای عضو این شورا برگزار شد.
در این جلسه ابتدا حجت‌الاسلام میرمؤمنی، امام جمعه کهک پیرامون موضوعات مختلف از جمله فرارسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس و بازگشایی مدارس سخنانی بیان کرد.
در ادامه جلسه، ضمن ارائه گزارش عملکردی از سوی مسؤولان بخش کهک، حجت‌الاسلام قنبری، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک در رابطه با فعالیت‌های انجام شده در فصل تابستان امسال گزارشی ارائه کرد.
حجت‌الاسلام قنبری برگزاری طرح اوقات فراغت در دو سطح بوستان معرفت و هسته فرهنگی جوان و همچنین توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی را از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی کهک در تابستان امسال برشمرد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک اظهار کرد: با ارتقای فرهنگ دینی، بسیاری از مشکلات اخلاقی و فرهنگی و بزهکاری از بین می رود.
بررسی روند برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی در روستای خورآباد قم
روند برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی با حضور مسؤول تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کهک در روستای خورآباد بررسی شد.
در این جلسه که با حضور هیأت امنای هیأت چهارده معصوم(ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام حسینی مسؤول تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کهک بر لزوم حضور مسؤولان هیئات مذهبی در این انتخابات تأکید کرد.
وی ادامه داد: چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی سوم آبان ماه همزمان با سراسر کشور در بخش کهک برگزار می شود.
به گفته حجت الاسلام حسینی، در این دوره از انتخابات 5 نفر به عنوان اعضای اصلی و 3 نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می‌شوند.
اهدای کتاب به کتابخانه ملاصدرای کهک
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر کهک از اهدای ده‌ها جلد کتاب به کتابخانه ملاصدرای این شهر خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد قنبری اظهار کرد: این کتاب‌ها که متعلق به حجت‌الاسلام حسینی، کارشناس فرهنگی امور ادارات کهک بوده، به کتابخانه ملاصدرای کهک اهدا شده است.
وی ادامه داد: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گرفته و تعداد 150 جلد کتاب‌های کمک آموزشی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان به این کتابخانه اهدا شده است.
حجت الاسلام قنبری ابراز امیدواری کرد که این کتاب‌ها برای ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان مفید واقع شود.
لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاهای بخش کهک
رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاهای این بخش تأکید کرد.
حجت‌الاسلام محمد قنبری در جلسه انجمن کتابخانه عمومی بخش کهک قم خواستار برگزاری مسابقات کتابخوانی در سطح روستاهای این بخش از سوی روحانیان مستقر شد.
وی تصریح کرد: اگر جوایز این مسابقه از سوی مسؤولان بخش کهک تهیه و در اختیار روحانیان مستقر قرار گیرد در مناسبت‌های مختلف می‌توان از ظرفیت موجود در روستاها برای ارتقای فرهنگ عمومی و دینی بهره گرفت.
در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف فرهنگی در کتابخانه ملاصدرا برگزار شد اعضای جلسه به تبادل نظر پرداختند./907/پ203/ی
ارسال نظرات