۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۸۵۳۴۵
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

جهاد ما در جنگ تحمیلی آگاهانه و برگرفته از باورهای دینی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به کارکرد مهم عناصری چون جهاد، ایثار و شهادت، بر لزوم بازتعریف این مفاهیم در جبهه جنگ نرم تأکید کرد و گفت: همان­طور که در جنگ سخت اگر افرادی با ایمان راسخ، ایثار، اخلاص و مجاهدت نبودند، شکست ما قطعی بود، در جبهه جنگ نرم نیز همین­گونه است.
دفاع مقدس

 

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در مورد نقش اندیشه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در پیشبرد جنگ تحمیلی، گفت: کشور ما در طول تاریخ همیشه به نوعی در معرض تهاجم و استثمار دیگران بوده است اما مقاومت ما در هشت سال دفاع مقدس حادثه ای کم نظیر در طول تاریخ بشر بوده است؛ امام خمینی(ره) بارقه ای را در وجود این ملت زنده کرد که آن­گونه پر شور به صحنه آمده و حاضر نشدند حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن بدهند.

 

وی افزود: مردم ما این اندیشه را به دیگران فهماندند که با قدرت ایمان و مقاومت و تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه نه تنها شکست ناپذیر هستند بلکه قله های پیشرفت مادی و معنوی را یکی پس از دیگری فتح می کنند و الگویی برای دیگر جوامع بشری می شوند.

 

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که ما در این جنگ، ابهت دو ابرقدرت غرب و شرق را شکستیم و به همه ثابت کردیم می توان علیه همه قدرت ها و ابر قدرت ها سالیان سال مبارزه کرد، اظهار کرد: این انگیزه و افتخار ملت ایران به برکت انفاس قدسی حضرت امام راحل(ره) بود که با ارائه هویتی نشأت گرفته از اسلام ناب، مردم را به چنین باوری رساند و قطعا حفظ این برکات و دستاوردها که به مراتب سخت تر از ایجاد آن است، توسط رهبری حکیم و شجاع انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای بوده است.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، اعتقاد به توحید و ارزش های اسلامی خصوصا حماسه عاشورا را سبب مقاومت هشت ساله مردم ایران دانست و گفت: اگر بنا بود روحانیت با استفاده از احساسات، جوانان را به حضور در جبهه ترغیب کند، طبعا نباید روحانیت در صف اول جنگ می بود و بیشترین شهید را می داد بنابراین شبهه­ی مقاومت و شهادت از روی احساس، مغالطه ای بیش نیست.

 

وی تأکید کرد: رزمندگان ما بر اساس اعتقاد به توحید، اسلام و قرآن، پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تبعیت محض از نائب امام زمانشان به جبهه ها شتافتند و آن رشادت ها و حماسه ها را که در تاریخ بشر کم نظیر آفریدند. آنان بر این باور بودند که وقتی بناست همه روزی از این جهان برویم، چه بهتر که این رفتن با شهادت همراه باشد.

 

ضرورت بازتعریف مفاهیم ارزشی در جبهه جنگ نرم

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به کارکرد مهم عناصری چون جهاد، ایثار و شهادت، بر لزوم بازتعریف این مفاهیم در جبهه جنگ نرم تأکید و تصریح کرد: همان­طور که در جنگ سخت اگر افرادی با ایمان راسخ، ایثار و اخلاص و مجاهدت نبودند، شکست ما قطعی بود، در جبهه جنگ نرم نیز همین­گونه است؛ به عنوان نمونه در مورد حجاب که امروز مظلوم واقع شده است، اگر نباشند افرادی که با ایثار و از خودگذشتگی، اقدام به امربه معروف ونهی از منکر و ارشاد مردم کنند، فساد جامعه را فرا می گیرد.

 

روحانیت بالاترین ظرفیت فرهنگسازی را دارد/ لزوم انسجام در مورد نحوه برخورد با تهاجم نرم

وی در مورد عملکرد روحانیت در جبهه جهاد فرهنگی، ابراز کرد: روحانیت همیشه در صف مقدم بوده و در این جهاد و جنگ نرم نیز همین­گونه است اما با توجه به این که روحانیت بالاترین ظرفیت را برای فرهنگسازی دارد، باید بیش از این ها از این ظرفیت استفاده شود.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: برخی واقعا وسعت و جدّیت جنگ نرم و فرهنگی را درک نکرده و در نتیجه آرایش رزمی و متناسب با آن به خود نگرفته اند که قطعا اگر آگاه شوند بیش از پیش وارد عمل خواهند شد./930/ت302/ع

ارسال نظرات