۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۸۵۵۹۱
حجت الاسلام میرباقری:

شهدا وادی بلای الهی را به سلامت پشت سر گذاشتند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرباقری با بیان این که شهدا وادی بلای الهی را به سلامت پشت سر گذاشتند، گفت: وادی بلای الهی جنگ با کفار است و این جنگ برای خالص شدن انسان است.
حجت الاسلام سيد حميد ميرباقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هفتمین یادواره 25 شهید دوران هشت سال دفاع مقدس شامگاه گذشته پنجم مهرماه، با حضور حجت الاسلام سید حمید میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه، مداحی مجتبی رمضانی و شعر خوانی شاعر اهل بیت(ع) نسیم الناصری از کشور لبنان در مسجد حضرت ابواالفضل(ع) شیبان برگزار شد.

حجت الاسلام میر باقری، با اشاره به جانفشانی های شهدای هشت سال دفاع مقدس در جبهه های نبرد حق علیه باطل اظهار داشت: شهدا با استقامت خود نظام جمهوری اسلامی را در برابر هر گونه تجاوزی مصون ساختند.

وی با تأکید بر این که جایگاه شهدا در نظام جمهوری اسلامی از جایگاه رفیعی برخودار است، خاطرنشان کرد: به یقین دستاوردهای نظام اسلامی مدیون رشادت های شهدا در جبهه های جنگ است.

حجت الاسلام میرباقری با بیان این که شهدا کسانی هستند که وادی بلای الهی را به سلامت پشت سر گذاشتند، افزود: وادی بلای الهی جنگ با کفار است و این جنگ برای خالص شدن انسان است.

این خطیب برجسته کشوری با اشاره به این که شهید طالب مقام شهود، حضور، توحید و درک حقیقت ولایت است، ابراز داشت: شهیدی که دنبال این مقامات است، برای رسیدن به آن آمادگی دارد تا جان خود را کف دست قرار داده و تقدیم کند.

وی بیان داشت: درجات شهدا متفاوت است؛ برخی همه چیز خودشان را فدا کردند و در این فداکردن خودشان را نیز بدهکار می دانند که شهدای دشت کربلا از این دسته بودند.

حجت الاسلام میرباقری در ادامه یک روی سکه شهادت را قرار گرفتن شهید در جوار انبیا و صدیقین عنوان و تصریح کرد: روی دوم سکه شهادت این است که شهید در مقام دفاع از خدای متعال، اولیا الهی و دین کشته می شود؛ او در برابر دشمنان خدا و اولیا صف آرایی و با آنها درگیر می شود، این شهید به مرحله ای رسیده که کار او به معرفت حق و باطل و موضع گیری در برابر باطل رسیده است./9458/پ203/غ

ارسال نظرات