۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۸۵۷۸۵

ناآرامی های پاکستان دستآویز اسلام ستیزان

خبرگزاری رسا ـ انفجار امروز، یک هفته پس از بمبگذاری انتحاری در مقابل یک کلیسای شهر پیشاور که حداقل ٨٠ کشته و ١٢٠ مجروح بر جای گذاشت، رخ داد.
آمار بمبگذاري هاي پاکستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری به نقل از مقامات پاکستانی گفت: یک انفجار در شهر پیشاور در شمال غرب کشور، حداقل ٣٣ نفر کشته بر جای گذاشته است.


به گزارش پلیس پیشاور؛ بمب کار گذاشته شده در بازار "قصه خوانی" آن شهر بیش از هفتاد مجروح نیز بر جای گذاشته و به چندین مغازه و خودرو خسارت زده است.


قابل ذکر است این انفجار تنها یک هفته پس از یک بمبگذاری انتحاری در مقابل یک کلیسای آن شهر صورت گرفته است که حداقل ٨٠ کشته و ١٢٠ مجروح بر جای گذاشت.


برخی رسانه های غربی به همین منظور با شیطنت، این دو بمبگذاری را مرتبط با یکدیگر دانسته و ادعای درگیری فرقه ای را برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان پاکستان مطرح کرده اند.


باید گفت روز جمعه نیز حداقل ١٧ نفر در بمبگذاری اتوبوس کارمندان دولت در نزدیکی شهر پیشاور کشته شده و ٣٤ نفر مجروح شدند.


به گفته بی بی سی فارسی؛ طالبان پاکستان مدتهاست پیشاور، مرکز ایالت خیبر پختونخوا را به یکی از پایگاه های خود تبدیل کرده اند. برخی رسانه های پاکستانی نیز گفته اند که هدف اصلی بمبگذاری امروز، احتمالا ساختمان اصلی پلیس شهر بوده است.


با این حال، شفقت ملک، مسئول واحد خنثی سازی بمب پلیس پیشاور به بی بی سی گفت: انفجار فاصله زیادی با مقر اصلی پلیس داشته است.


افزایش روند خشونت از سوی مخالفان تندرو دولت پاکستان سبب شده است که تلاش های نواز شریف، نخست وزیر، برای مذاکره برای پایان دادن به شورش طالبان پاکستان و بازگشت صلح به آن کشور با مشکلات بسیار جدی روبرو شود. مشکلاتی که مسلما به سود این کشور، دوستان و همسایگان منطقه ایش نمی باشد.


بی بی سی در ادامه گفت: طالبان پاکستان که قانون اساسی پاکستان را به رسمیت نمی‌شناسند، اکنون خواهان برقراری به اصطلاح "شریعت اسلامی" به عنوان تنها منبع قانونگذاری در آن کشور هستند.


درخواستی که دستآویز اسلام ستیزی غرب و بدخواهان اسلام ناب محمدی شده است.
/1421/1409/ح

 

ارسال نظرات