۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۸۶۲۱۵
عصام العماد:

اهل سنت نخستین زخم خورده وهابیت هستند

خبرگزاری رسا ـ عصام العماد با تأکید بر این که اهل سنت نخستین ضربه را از وهابیت در ابتدای تشکیل این فرقه گمراه دیدند، اظهار داشت: محمد بن عبدالوهاب با خشونت و تکفیر مسلمانان اقدام به گسترش فکر سلفی پرداخت.
عصام العماد دوره نقد وهابيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، دوره تخصصی شناخت و نقد وهابیت و سلفی گری روز گذشته با حضور  عصام العماد در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون برگزاری شد.

عصام العماد در این دوره با طرح مسائلی پیرامون تفکر و منش وهابیت از دیرباز تا کنون اظهار داشت: وهابیت از دیرباز خواستار نابودی مذاهب اسلامی به ویژه تشیع بوده است.

وی افزود: ابن تیمیه حرانی از علمای بزرگ وهابیت زمانی که به گسترش افکار و اندیشه های خود پراخت به تکفیر و مشرک بودن مذاهب اسلامی دست زد.

عصام العماد در ادامه سخنانش با تأکید بر این که اهل سنت نخستین ضربه را از وهابیت در ابتدای تشکیل این فرقه گمراه دیدند، اظهار داشت: محمد بن عبدالوهاب با خشونت و تکفیر مسلمانان اقدام به گسترش فکر سلفی پرداخت.

وی با اشاره به این که ابن تیمیه با تفکری خشک و بی منطق به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت، ابراز داشت: زمانی که علمای اهل سنت با تفکر منحرف ابن تیمیه مواجه شدند وی را نزدیک به ده مرتبه محاکمه و به زندان انداختند.

عصام العماد همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان این ابن تیمیه با علمای مذهب اسلامی دشمنی سرسختی داشت، گفت: این دشمنی از محاکمه هایی که علما بر وی تحمیل کرده بودند به وجود آمد.

این پژوهشگر علوم دینی و کلامی به حضور گستردگی ابعاد تبلیغی وهابیت اشاره کرد و افزود: رفتارهای تبلیغی وهابیت کاملا حساب شده و برنامه ریزی شده است؛ چرا که آنها با ترقندهای مختلف به تبلیغ افکار منحرف خویش می پردازند.

عصام العماد تصریح کرد: وهابیت عقلانیت و منطق را کنار گذاشته و هر چه که از علما و پیشنیان خود شنیده اند را اجرا می کنند که از بزرگ ترین آنها ابن تیمیه و محمد ابن عبدالوهاب به شمار می رود./9458/پ203/س

 

 

ارسال نظرات