۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۸۷۵۳۹
مدیرکل ارشاد خوزستان:

مطبوعات و خبرگزاری ها نقش بسزایی در تبیین حقانیت ولایت دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، غدیر را نیازمند لشکری فرهنگی دانست و تصریح کرد: مطبوعات و خبرگزاری ها می توانند بهترین لشکر فرهنگی اسلام باشند و نقش بسزایی در تبیین عظمت و حقانیت ولایت ایفا کنند.
حجت الاسلام سيد لطف الله سپهر، مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شامگاه شنبه، بیست و هفتم مهرماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری های استان خوزستان با تبریک دهه ولایت اظهار داشت: غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت است و اگر پیامبر در این روز جانشینی امام علی(ع) را ابلاغ نمی کرد رسالت خود را به سرانجام نمی رساند.

وی با بیان این که پیروی از امیر مؤمنان(ع) به رستگاری ختم می شود، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام تلاش بسیاری در جهت ایجاد شبهه پیرامون مسأله غدیر و ولایت دارند.

حجت الاسلام سپهر غدیر را نیازمند لشکری فرهنگی دانست و تصریح کرد: مطبوعات و خبرگزاری ها می توانند بهترین لشکر فرهنگی اسلام باشند و نقش بسزایی در تبیین عظمت و حقانیت ولایت ایفا کنند.

وی به برنامه های فرهنگی صورت گرفته در خوزستان در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: جشنواره فصلی، مطبوعات و خبرگزاری ها حرکت خوب و ارزنده ای است که امیدواریم برگزاری آن در ادامه استمرار یابد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه تصریح کرد: استان خوزستان از لحاظ فرهنگی و ساخت پروژه های عمرانی پیشرفت های خوبی را داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش مطبوعات داخلی خاطر نشان کرد: با مجوزهای داده شده به مطبوعات در شهرستان ها فضای رسانه ای سازنده ای در نقاط گوناگون خوزستان ایجاد شد.

حجت الاسلام سپهر به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان خوزستان در اهواز اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه پس از چند سال وقفه در اجرا، بیش از 4 سال است که با رشد خوبی از لحاظ کمی و کیفی برگزار می شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به وجود کمبودهایی در عرصه فرهنگی خوزستان خاطر نشان کرد: فضای فرهنگی و هنری اهواز ضعیف است که باید در دولت جدید بیش از پیش به آن توجه شود.

حجت الاسلام سپهر با بیان این که اداره ارشاد نیازمند مدیریت فرهنگی بی طرف است، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید باید برای اقتصاد فرهنگی چاره اندیشی کند.

در نقد عملکرد ها انصاف رعایت شود

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به رعایت انصاف در نقد عملکرد ها تصریح کرد: اهالی قلم و مطبوعات نباید در تخریب و تعریف زیاده روی کنند.

وی به اهمیت واقع گرایی در نقد اشاره کرد و گفت: اعتماد مردم به مطبوعات و خبرگزاری وظیفه آن ها را دو چندان کرده و باید به درستی این اعتماد را پاسخ داد./9464/پ202/غ

ارسال نظرات