۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۸۸۳۱۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

تبیین اهداف نهضت حسینی مهم ترین وظیفه مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبیین اهداف نهضت حسینی مهم ترین وظیفه مبلغان دینی است، گفت: توجه به ابعاد گوناگون حماسه عاشورا امری اساسی است که باید نسبت به آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که بصیرت افزایی مهم ترین پیام حماسه عاشورا است، گفت: تلاش ارزنده ای باید در راستای بصیرت افزایی و ارتقای معرفت دینی مردم در ایام محرم وجود داشته باشد.

 

وی با تاکید بر این که امام حسین(ع) در راه پایداری دین مبین اسلام و احیای ارزش ها دست به این قیام والا زد، بیان داشت: ابعاد حماسه حسینی باید برای همگان به خصوص نسل جوان جامعه تبیین شود تا آنان سیره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را سرلوحه برنامه های زندگی خود قرار دهند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که انجام امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف قیام سرور و سالار شهیدان بوده است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از پایه های مهم و ستون دین و قدرت اجرایی دیگر احکام است که باید نسبت به آن توجه ارزنده ای شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی، ادامه داد: امام حسین(ع) در راه پایداری اسلام و احیای دین جدش حاضر شد برای رضایت خداوند تمام هستی، فرزندان و بستگان خود را فدا کند و ما نیز در راه اسلام باید از خود و خانواده‌مان بگذریم تا بتوانیم در دنیا و آخرت آبرومند و ماندگار باشیم.

 

وی با بیان این که انسان باید در همه مراحل زندگی مسیر حق و حقیقت را بشناسد و با استورای در راه قدم بگذارد، افزود: حرکت در مسیر حقیقت نیازمند بصیرت و آگاهی است که ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بهترین فرصت برای دست یافتن به این بصیرت است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: انسان وقتی در زمان معنوی هم چون محرم قرار می گیرد به طبع از پدیده هایی که با ارزش های والای او مغایرت دارد دوری می کند که این رفتار ناشی از سرشت دورنی او است.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که مشارکت و هم گرایی مردم و جوانان در برگزاری عزاداری ماه محرم نوعی وفاق اجتماعی است، گفت: این چنین رفتار ارزنده ای در کم تر نقاطی از جهان دیده می شود.

 

وی با اشاره به این که باید فرهنگ اصیل ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم، بیان داشت: والدین در افزایش گرایش و تمایل جوانان برای شرکت در مراسم مذهبی نقش مؤثری دارند و باید تا حد امکان آنان را به سوی این برنامه ها سوق دهند.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: دوری از مسائل دینی و اعتقادی می تواند جوانان را به سمت ارتکاب اعمال خلاف سوق دهد که باید بیش از پیش آنان را با شعائر دینی و کرامات والای ائمه معصومین(ع) آشنا کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی در پایان با بیان این که تبیین اهداف نهضت حسینی مهم ترین وظیفه مبلغان دینی است، گفت: توجه به ابعاد گوناگون حماسه عاشورا امری اساسی است که باید نسبت به آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد./950/ت302/ب

ارسال نظرات