۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۸۸۳۵۳
نماینده ولی فقیه در کردستان:

گسترش کتابخوانی جامعه را از سطحی‌نگری نجات می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی با اشاره به این که قرائت آیات الهی سبب رشد شخصیت و فرهنگ انسان می شود، افزود: تمامی علوم بشری نشأت گرفته از معارف انبیا و پیامبران است که بشر با علم و تلاش توانسته بخشی از آن را بومی سازی کرده و از آن برای پیشرفت و تعالی جوامع بشری بهره ببرد.
حجت‌الاسلام حسيني شاهرودي، نماينده ولي فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز در دیدار با انجمن کتابخانه های استان کردستان، بیان کرد: تلاش برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز کتابخانه ها یک سرمایه گذاری فرهنگی برای رشد جامعه است.

وی افزود: در قرآن کریم 322 بار ماده کتابت در 37 صیغه مختلف به کار رفته است و برای مثال 263 بار لفظ کتاب، کتب و مکتوبات در قرآن آمده است و این اهمیت کتاب را می رساند.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان مردم، افزود: توجه به سمت کتاب، زمینه‌سازی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است، می‌توان با استفاده از ابتکارات جدید فرهنگ کتابخوانی را در جامعه توسعه داد.

وی تصریح کرد: باید از همان سنین کودکی فرزندان خود را به خواندن کتاب تشویق کنیم، فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در جامعه رواج پیدا کند زیرا که کتاب و عمق بخشی به فرهنگ کتابخوانی می تواند جامعه را از سطحی نگری و کم عمقی در حوزه تفکر نجات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی ادامه داد: کتاب همواره بهترین دوست انسان بوده و با افزایش معلومات و آگاهی های او سبب می شود تا با دست پر در مراکز علمی حاضر شده و همواره از آگاهی لازم برخوردار باشد.

وی گفت: مسؤولان فرهنگی با فکر و اندیشه مردم به ویژه جوانان سروکار دارند که در این راستا باید زمینه بهره وری و استفاده از این فکر و اندیشه متعالی بشری را فراهم کرده و در جهت هدایت اقشار مختلف مردم و گسترش اندیشه های الهی و اسلامی به کار برند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی با اشاره به این که قرائت آیات الهی سبب رشد شخصیت و فرهنگ انسان می شود، افزود: تمامی علوم بشری نشأت گرفته از معارف انبیا و پیامبران است که بشر با علم و تلاش توانسته بخشی از آن را بومی سازی کرده و از آن برای پیشرفت و تعالی جوامع بشری بهره ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: قرآن کریم منبعی است که در هر عصر و زمان می توان از آن تفسیری متفاوت داشت و همیشه پیامی در راستای هدایت و ارشاد بشریت برای رشد و تعالی به همراه دارد.

وی در پایان افزود: توسعه کتابخانه‎ها و افزایش سرانه مطالعه در سطح جامعه یکی از مؤثرترین روش ها برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه است و مسؤولان توجه ویژه ای به گسترش فرهنگ کتابخوانی داشته باشند./967/پ202/س

ارسال نظرات