۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۸۸۴۵۳

اعزام بیش از هزار مبلغ محرم به مناطق استان قزوین

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در دهه محرم سال گذشته 956 نفر اعزام به مناطق قزوین اعزام شدند و امسال طبق نامه معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی 1133 مبلغ خواهر و برادر در سطح استان اعزام می‌کنیم.
حجت الاسلام عباس نظري .png

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا قزوین، در خصوص برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی و اعزام مبلغ در ماه محرم، گفت: ما در سطح استان نزدیک به 1100 نفر به عنوان معمم و روحانی داریم که بخشی در حوزه علمیه قم حضور دارند که در بیش از 18 مناسبت علمی و دینی اعزام می‌شوند.

وی با بیان این‌که روحانیون در بخش های مقیم در استان و غیربومی تقسیم شده‌اند، ادامه داد: 34  نفر روحانی مستقر با خانواده هایشان در مناطق مختلف روستایی حضور دارند، روحانیون مبلغ استان در مناسبت‌های مختلف با جلسات ویژه‌ای به تبلیغ می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان داشت: بخشی از این روحانیون نیز به صورت ثابت در اداره‌ها به عنوان امام جماعت هستند و تعدادی هم در شرکت‌ها و کارخانجات فعالیت‌های تبلیغی دائمی و مناسبتی دارند.

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که سه مناسبت تبلیغی ویژه در سال داریم، ابراز داشت: نخستین اعزام ما در ماه مبارک رمضان است که در سال 91، 909 نفر و امسال 1015 نفر مبلغ داشتیم، در دهه محرم سال گذشته 956 نفر اعزام بوده که امسال طبق نامه معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات 1133 نفر در سطح استان روحانی و مبلغه اعزام می‌کنیم.

 وی در ادامه افزود: در مورد دیگر سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) است که هم در سطح استان و هم همراه کاروان‌های زیارتی که به مرقد می‌روند، با هماهنگی بسیج طلاب روحانی طلبه خانم و آقا به عنوان راویان حضور دارند و برای بازدید از مناطق جنگی با کاروان‌های راهیان نور مبلغ می فرستیم.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اقدامات فرهنگی برای آماده سازی مبلغین دینی، اظهار داشت: برای دو مناسبت دهه محرم و ماه رمضان کتاب "ره توشعه تبلیغی" با همکاری معاونت تبلیغات و دفتر تبلیغات حوزه قم تعبیه شده که سه جلدی است.

وی در پایان گفت: در طول تاریخ شیعه، از نظر میزبانی همیشه مردم میزبان روحانیون و مبلغان بوده‌اند و ما هماهنگ کننده بوده‌ایم، روحانیون مرکز رفاهی و امکاناتی مانند بیمه و پرداخت بخشی از هزینه‌های درمانی را از طرف مرکز خدمات حوزه علمیه دارند، اگر زمینه‌ای برای کمک ما هم فراهم شود ما نیز پیشرفت بهتری خواهیم داشت./955/ت302/س

ارسال نظرات