۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۸۸۶۹۸

فعالیت علمی 70 طلبه در حوزه علمیه پلدختر

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) در شهرستان پلدختر گفت: این حوزه علمیه در جذب طلبه رتبه نخست را در استان لرستان داراست.
مباحثه طلاب

حجت الاسلام علی رحمتی، مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که 12 طلبه در سال دو سال گذشته در این حوزه مشغول به تحصیل بودند، بیان داشت: این حوزه علمیه اکنون بیش از 70 طلبه دارد، با توجه به این آمار اکنون حوزه علمیه شهرستان پلدختر رتبه نخست استان در رابطه با جذب داوطلب را دارد.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در زمینه اشاره به تحول در حوزه‌هاى علمیه گفت: بیشتر تأکید ایشان براى هر چه قوى‌تر شدن طلاب از جنبه‌هاى تبلیغى، علمى، فرهنگى و پژوهشى است.

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به این که در سال تحصیلی جاری 20 طلبه نوورود پذیرفته شده است، بیان داشت: در حوزه علمیه امام رضا(ع) 72 طلبه در چهار پایه، مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) گفت: آموختن علم و کسب معرفت و تبیین دین مبین اسلام از وظایف مهم روحانیت در جامعه است.

وی افزود: در این حوزه هشت استاد مجرب مشغول به تدریس هستند که دو نفر از اساتید شهر قـم و سایر اساتید بومی هستند.

حجت الاسلام رحمتی به محرومیت های بخش فرهنگی و دینی منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: متأسفانه شهرستان پلدختر از لحاظ فرهنگی و امکاناتی محروم است، نخبگان، اندیشمندان، اصحاب رسانه و مطبوعات بهتر می توانند با قلم خود این محرومیت و کمبودها را نشان دهند.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام در صدد حذف اسلام در دنیا هستند، افزود: دشمنان اسلام و شیعه از طریق فرهنگ، هنر و رسانه هایی که در اختیار دارند به دنبال ترویج این افکار ضددینی هستند.

حجت الاسلام رحمتی با بیان این که روحانیان و طلاب رسالت مهمی در ترویج اسلام ناب محمدی دارند، خاطرنشان کرد: این قشر باید با علم آموزی و کسب فضائل اخلاقی، جامعه را در برابر انواع انحرافات عقیدتی و دینی واکسینه کنند./9451/پ203/س

ارسال نظرات