۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۸۹۰۲۹

اعزام 160 مبلغ طرح بصیرت عاشورایی در کرمان

خبرگزاری رسا ـ اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان به مناسبت فرا رسیدن ماه عزای حسینی در قالب طرح بصیرت عاشورایی 160 مبلغ روحانی به مناطق مختلف اعزام می‌کند.
بصيرت عاشورايي

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه این استان، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام طرح‌های مذهبی و فرهنگی که مهم‌ترین آن طرح بصیرت عاشورایی است در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی قرار گرفت.

حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان در این زمینه گفت:با توجه به فرا رسیدن ایام عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و در راستای قطب نمودن اماکن متبرکه به مرکز فرهنگی و مذهبی، 160 مبلغ روحانی در قالب طرح بصیرت عاشورایی به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

وی افزود: از این فرصت می توانیم برای بیان حقیقت‌های معارف اسلامی، و استفاده حداکثری از فضای معنوی اماکن مذهبی بر گسترش  فرهنگ وقیام عاشورا استفاده کنیم.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه اعزام مبلغ روحانی در ماه محرم بر اساس نیاز و تقاضای شهرستانها صورت می گیرد، افزود:100 مبلغ اعزامی از قم و همچنین 60 مبلغ بومی در این ایام در قالب طرح بصیرت عاشورایی در آستان 90 امامزاده وبقعه متبرکه شاخص و مراکز فرهنگی  حضور فعال دارند.

این مسئول با اشاره  به هجمه فعالیتهای فرقه های ضاله و ضد دین در مناطق جنوبی استان، خاطرنشان کرد: بیش از 70 نفر از سهمیه مبلغین اعزامی به مناطق جنوبی و محروم استان اختصاص داده شده است.

در پایان معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف استان کرمان در خصوص برنامه های فرهنگی ومذهبی در دهه اول محرم بیان داشت: سخنرانی، عزاداری، برپایی خیمه‌های معرفت دینی، قرائت ‏زیارت عاشورای حسینی، توزیع کتاب و پوستر و تعزیه‌خوانی از جمله برنامه‌های بصیرت عاشورایی دهه اول ‏محرم‌الحرام در بقاع متبرکه و امامزادگان استان است.‏/9703/د102/س

ارسال نظرات