۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۸۹۶۱۲
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

ولایت فقیه امانت امام خمینی و شهیدان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را امانت و ارث امام خمینی(ره) و شهدا دانست و گفت: یکی از مواقف پل صراط، موقف امانت است و کسی که در امانت خیانت کرده باشد، در این موقف گیر می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه دوشنبه بیستم آبان ماه در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در هیأت موج الحسین تهران واقع در میدان خراسان، خَلق را صورتی که خدا به انسان عنایت فرموده دانست و ابراز داشت: خُلق صورت باطنی است که ما با آن در قیامت محشور می‌شویم و اگر صورتی زیبا و متناسب با بهشت ساختیم، ما را به بهشت می‌برند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر این‌که «نزدیک‌ترین شما در روز قیامت به من کسی است که پنج صفت راستگویی، حساسیت در اداء امانت، خوش قول بودن، خوش اخلاقی و مردمی بودن را داشته باشد»، به تبیین این حدیث شریف پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی پیامبراکرم(ص) را آیینه صداقت دانست و با بیان این‌که از وجود ایشان جز صداقت نمی‌جوشد، ابراز داشت: اگر دروغ ترک شود، به‌تدریج گناهان دیگر کنار می‌رود؛ امشب با حضرت علی اکبر(ع) برای ترک دروغ قرار بگذارید و سال آینده به ایشان بگویید من به قرارم عمل کردم و یقین کنید که به شما چیزی می‌رسد.

امام جمعه موقت تهران در تبیین بخش دیگری از این حدیث، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را امانت و ارث امام خمینی(ره) و شهدا دانست و ابراز داشت: یکی از مواقف پل صراط، موقف امانت است و کسی که در امانت خیانت کرده باشد، در این موقف گیر می‌کند.

وی همچنین عمر انسان، اسرار مردم و اعضا و جوارح را امانت خداوند مطرح کرد و گناه کردن با آنها را خیانت در امانت دانست.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران به خوش قول بودن به‌عنوان یکی از صفات پیامبراکرم(ص) اشاره و با بیان حدیث «لا ایمان لمن لا عهد له»، خوش قولی را تبلیغ حضرت سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: حیف است که انسان خوابی داشته باشد که گنج نماز صبح را از او بگیرد؛ نماز نبض است، اگر درست بزند، همه زندگی درست می‌شود.

امام جمعه موقت تهران رجحان شرعی داشتن را یکی از شرایط انعقاد نذر، عهد و قسم دانست و اظهار داشت: اگر قراری گذاشتید، به آن عمل کنید مگر قرار حرام که از ابتدا باطل است و منعقد نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز داشت: آیت‌الله بهجت می‌فرمودند یکی از مشایخ ما از دنیا رفته بود، شخصی او و یک تابلوی بسیار زیبا و ظریف که همه خطوطی که در آن کار شده بود، از نور بود را در عالم رؤیا دیده بود اما قسمتی از یک خط نور، تاریکی داشته که در زیبایی این تابلو اثر گذاشته بود، از او می‌پرسد این تابلو چیست؟ می‌گوید این تابلو زندگی من است، می‌پرسد این تاریکی برای چیست؟ می‌گوید یک نماز صبح من قضا شده است.

وی اظهار داشت: انسان باید خوش کلام، خوش قول، خوش نیت، خوش عبادت و خوش عشق باشد.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با بیان این‌که خداوند ظرفیت ولایت کلیه، مطلقه، الهیه را به حضرت علی‌اکبر(ع) داده بود، ابراز داشت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند اگر حضرت علی اکبر(ع) شهید نمی‌شد، پس از امام حسین(ع) به مقام امامت می‌رسید./956/پ202/ج

 

ارسال نظرات