۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۸۹۹۵۰
آیت‌الله استادی:

تنها تفاوت امامت با نبوت در وحی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه علمیه با بیان این‌که برخی از مذاهب نسبت به مسأله امامت برداشت‌های نادرستی دارند، گفت: این‌که برخی خیال کنند امامت یک مقام معمولی است تفکر اشتباهی است و ما اعتقاد داریم که امامت همچون نبوت است.
آيت الله استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه علمیه شب گذشته در جمع زائران و عزاداران حسینی در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، با بیان این‌که پیامبر اسلام افزون بر ولایت تشریعی دارای ولایت تکوینی نیز هستند، گفت: ولایت تکوینی به این معنا است که پیامبر قدرت تصرف در عالم را دارند.
وی با اشاره به رسالت پیامبران الهی ابراز کرد: پیامبران یا دین و روش پیامبر قبلی را ادامه می‌دادند و یا از جانب خدا دین دیگری را می‌آوردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که پیامبران از جانب خدا به پیامبری برگزیده می‌شدند، اظهار کرد: پیامبران انتخاب نمی‌شوند و چون از جانب خدا برگزیده می‌شوند از علم و قدرت الهی برخوردار هستند.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه با بیان این‌که ویژگی‌های پیامبران در هیچ مقام عادی و معمولی وجود ندارد، گفت: این مقامات از سوی مردم انتخاب شده و پس از مدتی کنار گذاشته می‌شوند.
امام جمعه قم با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) امامت را مجرای نبوت خواند و افزود: همه ویژگی‌هایی که در پیامبر وجود دارد در امام نیز مشاهده می‌شود و تنها وحی در امامت نیست.
آیت‌الله استادی با بیان این‌که برخی از مذاهب نسبت به مسأله امامت برداشت‌های نادرستی دارند، گفت: این‌که برخی خیال کنند امامت یک مقام معمولی است تفکر اشتباهی است و ما اعتقاد داریم که امامت همچون نبوت است.
وی گناه، خطا و ندانستن را از امام دور دانست و ابراز کرد: امام نیز همچون پیامبر از جانب خدا برگزیده می‌شود و با مقامات معمولی قابل قیاس نیست.
دبیر شورای عالی حوزه با اشاره به آیات قرآن، امامت را شایسته ائمه اطهار(ع) دانست و اظهار کرد: نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) بهترین گواه است که گوینده این سخنان افضل از دیگران و شایسته امامت و ولایت است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان بیان کرد: این‌که در روایات آمده هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده، نشان دهنده این است که امامت یک مقام و منصب معمولی نیست./927/پ202/ع

ارسال نظرات