۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۹۰۲۴۷
آیت‌الله استادی:

هدف امامت مقابله با انحرافات است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه یکی از اهداف امامت را مقابله با انحرافات دانست و گفت: امام به این دلیل پس از پیامبر(ص) آمد که جلوی کم و زیاد شدن دین را بگیرد.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه علمیه در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با اشاره به دلایل وجود امامامت، امامت را ادامه و مجرای نبوت دانست.
 
وی یکی از اهداف امامت را مقابله با انحرافات دانست و ابراز کرد: امام به این دلیل پس از پیامبر(ص) آمد که جلوی کم و زیاد شدن دین را بگیرد.
 
دبیر شورای عالی حوزه با بیان این‌که وجود امام همچون پیامبر لازم است، افزود: همانگونه که پیامبر باید از گناه عصمت داشته باشد امام نیز باید از گناه و اشتباه دور باشد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: همه دلایلی که برای لزوم بعثت انبیای الهی آمده برای لزوم مسأله امامت نیز ذکر شده است.
 
امام جمعه قم در پاسخ به این سؤال که اگر ائمه اطهار(ع) و پیامبر(ص) دارای عصمت هستند،‌ چرا استغفار می‌کردند، گفت: پیامبر اسلام در روایتی می‌فرمایند؛ استغفار من برای این است که می‌خواهم حالتی که در قلبم بوجود آمده برطرف شود.
آیت‌الله استادی با بیان این‌که استغفار ائمه اطهار(ع) و پیامبر(ص) با مردم متفاوت است، ابراز کرد: برخی کارها برای ما خوب است و انجام آن مشکلی ندارد اما همان کار برای ائمه اطهار(ع) و پیامبر(ص) گناه محسوب می‌شود./927/پ202/ع
ارسال نظرات