۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۹۰۲۷۸
مدیر حوزه:

عمل به واجبات و ترک محرمات شاه کلید سعادت است

خبرگزاری رساـ مدیر حوزه های علمیه کشور در جمع طلاب و روحانیون در زاهدان گفت: استماع علم، حفظ، عمل و نشر علم منشور طلبگی هستند و تمام طلاب باید در این راه گام بردارند.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در جمع طلاب و روحانیان در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان گفت: عمر انسان به سرعت در حال سپری شدن است و نیازهای انسان هم بسیار است و طلاب و روحانیان باید از لحظه لحظه وقت خود بیشترین بهره را ببرند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: طلاب باید همیشه علم را در نزد خود نگهداشته و حفظ کنند، دانستن و حفظ علم از ملزومات اولیه طلاب است و انتظار جامعه از طلاب نیز همین است که بتوانند نیازهای دینی آنان را برطرف کنند و در کنار آموختن علم، عمل را نیز به همراه داشته باشند.

وی افزود: طلاب باید نیازهای عمومی مردم را در شهرها و روستاها بدانند و در صدد برطرف کردن این نیازهای معنوی و فکری آنها برآیند که این کار لازمه اموختن علم و حفظ و نگهداری آن است و طلاب باید بر ملزومات اولیه خود تسلط کامل و کافی داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: عمل به واجبات و ترک محرمات شاه کلید سعادت است و اگر افرادی که به درجات اجتهاد رسیده اند و مراتب کمال را طی کرده اند و باعث ایجاد تحول در خود و جامعه شده اند تلاش های بسیاری انجام داده و در این راه سختی های زیادی کشیده اند.

وی خطاب به طلاب و روحانیان بیان کرد: تقاضای من از طلاب این است که با توجه به اینکه امکانات کم است به درس و بحث بپردازند و به این امر به صورت جدی رسیدگی کنند و آموختن علم را در ذهن خود ملکه کنند.

آیت الله بوشهری با اشاره به وظایف طلبگی تصریح کرد: استماع علم، حفظ، عمل و نشر علم از وظایف طلبگی هستند و طلاب و روحانیان باید ارزش جایگاه خود را بدانند و در راه تحصیل علم قدم بردارند تا در آینده بتوانند در منطقه، کشور و سطح بین الملل تاثیر گذاری مثبت و اثر گذاری داشته باشند./940/پ202/ج

ارسال نظرات