۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۹۰۷۲۴
آیت‌الله حسینی بوشهری:

اقامه عزا برای امام حسین از بزرگ‌ترین شعائر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه مبارزه با بدعت‌ها را یکی از اهداف امام حسین(ع) دانست و گفت:‌ اقامه عزا برای امام حسین(ع) از بزرگ‌ترین شعائر است.
 آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه امروز در جلسه هماهنگی پیاده‌روی اربعین حسینی از حرم حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران که در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، با تأکید بر ضرورت توجه و حفظ شعائر الهی، گفت: اقامه عزا برای امام حسین(ع) از بزرگ‌ترین شعائر الهی است.
وی یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را مبارزه به بدعت‌ها دانست و ابراز کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) تقویت اراده دینی مردم و یادآوری اهداف امام حسین(ع) است.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری مراسم‌های اربعین حسینی در کشور، اظهار کرد: قم در همه عرصه‌ها برای دیگر شهرهای کشور الگو است و در این زمینه نیز می‌تواند الگو باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی را دلیلی بر این مدعا ذکر کرد و افزود: امسال برای با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین بنا است پیاده روی مردم و دستجات عزاداری از حرم حضرت معصومه(س) به سمت جمکران برگزار شود.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که فرزندان ما با فرهنگ عزاداری‌های محرم و صفر رشد می‌کنند، گفت: حوزه های علمیه نیز خود را خدمت گذار اهل بیت(ع) می دانند و در مسیر ایشان گام برمی‌دارند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به پیاده روی روز اربعین حسینی،‌ ابراز کرد: در این روز هر هیأتی با بیرق و نام خود حضور خواهد داشت و با اجتماع در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران حضور به هم می‌رسانند.
وی نهادها و ادارات مختلف استان قم را سهیم در این مراسم دانست و گفت: همه باید در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم تلاش کنند و افتخار دیگری را برای قم بیافرینند.
مدیر حوزه‌های علمیه در پایان بیان کرد: تولیت مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(س) با اعلام آمادگی خود به برگزاری بهتر این مراسم کمک خواهند کرد./927/پ202/ج
ارسال نظرات