۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۹۱۲۶۱

سفر دیوید کامرون به چین

خبرگزاری رسا ـ بیش از صد نفر از رهبران تجاری انگلیس، آقای کامرون را در این سفر همراهی می‌کنند.
ديويد کامرون در سفر به چين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس که امروز برای سفری رسمی وارد پکن، پایتخت چین شد بر تقویت گسترش همکاری‌های تجاری با این کشور تاکید کرد.


آقای کامرون وعده داده است که از نهایت "اعتبار سیاسی" خود برای رسیدن به توافق تجاری اتحادیه اروپا با چین استفاده کند.


قابل ذکر است بیش از صد نفر از رهبران تجاری انگلیس، آقای کامرون را در این سفر همراهی می‌کنند.


به گزارش بی بی سی؛ لی کچیانگ، نخست وزیر چین، پس از دیدار و گفتگو با همتای انگلیسی خود گفت که این دو موافقت کرده‌اند تا زمینه پیشرفت توانایی‌های هسته‌ای و بهره‌برداری از قطارهای پر‌سرعت را فراهم کنند.


در همین حال حزب کارگر، به نخست وزیر انگلیس هشدار داده است تا در مسابقه ای که منجر به "سقوط خواهد شد" با چین وارد رقابت نشود.


آقای کامرون ضمن انتقاد از مخالفان ایجاد روابط تجاری آزاد با چین گفت: بعضی ها در اروپا و مناطق دیگر شاهد تحولات جهانی هستند و می‌خواهند چین را در پشت دیواری حصیری از موانع تجاری نگه دارند، اما انگلیس می‌خواهد این موانع را نابود کند.


این سفر پس از آن صورت می گیرد که آقای کامرون در اولین سفر خود در ماه مه با دالایی لاما، رهبر تبعیدی بوداییان تبت دیدار کرد.


این دیدار انتقاد بسیاری از مقامات چین را به همراه داشت و گفته می شود اکنون آقای کامرون برای ایجاد روابطی گرمتر با چین به این سفر مبادرت ورزیده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات