۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۴۶۴
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

رهنمودها مراجع تقلید باید تعیین کننده مسیر پژوهش باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان این‌که رهنمودها مراجع تقلید باید تعیین کننده مسیر پژوهش باشد، گفت: امروز نیاز ما برای تلاش در عرصه پژوهش با توجه به تحولات علوم انسانی، اسلامی و رشد علوم در عرصه‌ها مختلف جدی است.
حجت الاسلام و المسلمين عماد ، مسؤول معاونت پژوهش حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه به همراه اعضای این معاونت امروز با حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، مفسر برجسته قرآن کریم در مؤسسه وحیانی اسراء دیدار کرد.

وی با ارائه گزارش از روند پژوهش در حوزه های علمیه، گفت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی پژوهش‌های خوبی در حوزه‌های علمیه صورت گرفته و این پژوهش‌ها با شکوفایی، رشد و بالندگی مناسبی همراه بوده است.

وی ادامه داد: رشد پژوهش در حوزه‌های علمیه از سال 82 تا 92 چشم‌گیر بوده و در طول این 10 سال پژوهشگران حوزوی در عرصه‌های مختلف به تحقیق و پژوهش پرداختند.

حجت‌الاسلام عماد چاپ و نشر نشریات علمی، حضور نشریات در پایگاه علوم، تأسیس مراکز پژوهشی بزرگ و فعال، تربیت و رشد پژوهشگران را از مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: شکوفایی حوزویان در طول چند سال گذشته در عرصه پژوهش بسیار خوب بوده است.

وی تأکید کرد: البته نباید از هجمه گسترده و همه جانبه دشمنان نسبت به دانش دینی غافل شد، از این‌‌رو باید از تمام ظرفیت‌های بالقوه بزرگی که در حوزه‌های علمیه بوده و به نوعی افتخار حوزه هستند استفاده کرد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان این‌که وجود ظرفیت‌های بزرگ در حوزه خود سبب ایجاد تکالیف برای حوزویان شده است، اظهار داشت: توصیه‌ها و ارشادات مراجع تقلید و علمای دین می‌تواند تعیین کننده مسیر پژوهش، شناسایی نقطه ضعف‌ها و بهبود وضعیت موجود باشد.

وی تصریح کرد: امروز نیاز ما برای تلاش در عرصه پژوهش جدی است، چرا که با تحولات علوم انسانی، اسلامی و رشد علوم مختلف در عرصه‌ها مختلف روبرو هستیم.

حجت‌الاسلام عماد در پایان سخنان خود، بیان داشت: امروز نیاز جامعه به عرصه پژوهش بیش از پیش حس می‌شود، چرا که تعاملات حوزه‌های علمیه با نظام و دیگر نهادهای حوزوی و خارجی بیشتر شده است./993/پ202/ی

ارسال نظرات