۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۱۹۲۷۰۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی دامغان:

فرهنگ حجاب نیازمند عزمی جدی است/ سیما از ترویج بدحجابی و تجمل‌گرایی پرهیز کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی دامغان گفت: از بین بردن یا کمرنگ کردن اثرات فرهنگ لجام گسیخته غرب و تبیین ارزش‌های حجاب و عفاف به‌عنوان دغدغه همه مراجع، علما و متدینان نیازمند عزمی جدی در میان مسؤولان و مردم است.
فرهنگ حجاب نیازمند عزمی جدی است/ سیما از ترویج بدحجابی و تجمل‌گرایی پرهیز کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام مصطفی تقوی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان روز چهارشنبه در نشست تخصصی شناخت راه‌کارهای مبارزه با بد حجابی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار‌شد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده از بدو انقلاب در زمینه احیای فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: ما در حوزه حجاب نیازمند کار کارشناسی و با برنامه فرهنگی هستیم و استفاده از منابر و گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.

 

وی با بیان این نکته که قبح بد حجابی نباید در جامعه شکسته شود، افزود: همان‌گونه که امام باقر(ع) فرمودند: « معارف دین ما قلبها را روشن می‌گرداند » ما معتقدیم بسیاری از جوانان قلب و روح پاکی دارند و شاید مقصر وضعیت فعلی ما هستیم که نتوانسته‌ایم معارف عمیق اسلام را به آنها منتقل کنیم.

 

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: بسیاری از دستگاه‌های کشور خواسته یا ناخواسته خود مروج بدحجابی و تجمل‌گرایی هستند که از آن جمله سینما و تلویزیون ما و مهد‌های کودک در شهرهای مختلف کشور هستند که با توجه به رسالت خود باید از این امور پرهیز کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی دامغان با اشاره به برگزاری 15 دوره‌ تبیین اهمیت حجاب و عفاف و تذکر لسانی برای متصدیان اصناف به همت مجامع امور صنفی و اداره تبلیغات اسلامی دامغان خواستار توجه بیشتر به نقش تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر در بهبود وضعیت حجاب در جامعه شد.

 

مرتضی علی آبادی فرماندار دامغان نیز در این جلسه گفت: تلاش‌های فراوان نهادهای مختلف در حوزه عفاف و حجاب شهرستان دامغان و کل کشور تا به امروز قابل تقدیر است اما وضعیت این مسئله در جامعه نشان از ناکافی بودن تلاش‌ها و لزوم توجه بیشتر است.

 

وی تصریح کرد: پدیده زشت استفاده ابزاری از فروشندگان زن با پوشش و حجاب نامناسب برای جلب مشتری این روزها متأسفانه در صنوف مختلف رواج یافته در حالی که جایی در فرهنگ ما ندارد و باید به شدت با آن برخورد شود.

 

علی آبادی از مسؤولان دستگاه‌های فرهنگی و نظامی و انتظامی دامغان خواست تأثیرات تهاجم وسیع فرهنگی رسانه‌های نوظهور غرب و البته ورود افراد غیر بومی در قالب دانشجو یا عناوین دیگر به این شهرستان را رصد و چاره جویی کنند تا کمترین آسیب را در فضای جامعه دیندار دامغان شاهد باشیم.

 

مقابله با بی‌حجابی نیازمند وحدت رویه است

 

سید محمد رضا حسینی، فرمانده سپاه ناحیه دامغان در این نشست اظهار داشت: یکی از عوامل مهم فرهنگ‌سازی هنر است که متأسفانه اکنون هنر ما در بسیاری از مواقع مروج ضد ارزش‌ها و مغایر فعالیت‌های دیگر بخش‌ها عمل می‌کند و تأثیر منفی دارد.

 

وی ضمن انتقاد از تصمیمات غیر کاربردی در حوزه عفاف و حجاب تأکید کرد: باید برخی واقعیت‌ها را پذیرفت، امروز نیازمند کار ریشه‌ای و مدون در این حوزه فرهنگی اجتماعی هستیم و سهل‌انگاری و فعالیت‌های شعاری عواقب بدی به‌دنبال دارد.

 

حسینی تناقض در برخوردهای نیروی انتظامی در نقاط مختلف کشور و شرایط زمانی متفاوت، عدم تبیین مضرات بسیار استفاده از ماهواره، رواج آهنگ‌های غیر‌مجاز و تعالیم مخالف شرع در مهدکودک‌ها، اعطای مجوز اکران به فیلم‌های مروج بدحجابی و واگذاری صنوف مختلف به بانوان بدون نظارت بر حجاب و پوشش آنها را مسائل گریبان‌گیر این حوزه دانست.

 

فرمانده سپاه ناحیه دامغان اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ سازی مناسبی در مورد حجاب انجام نشده و امروز برای مقابله با بی‌حجابی نیازمند وحدت رویه و همکاری قوای سه‌گانه و مسئولان ارشد کشور هستیم./977/پ202/ب

ارسال نظرات