۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۹۲۸۶۸
حجت الاسلام عبدی فام مطرح کرد؛

تقویت پژوهش دستور کار حوزه علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی برای تقویت و ارتقاء امر پژوهش در بین طلاب از جمله برنامه های مهم مرکز مریریت حوزه علمیه استان است.
حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران افزود: معاونت پژوهش امسال برنامه های متنوع و گسترده ای را در جهت تقویت بنیه فکری و تشویق و ترغیب طلاب به امر تحقیق و پژوهش در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی از ایجاد انجمن های علمی طلاب در سطح استان خبر داد و گفت: عمق بخشیدن به متون درسی، تقویت مقالات علمی و پشتیبانی فکری مجلات علمی و پژوهشی حوزه از مهم ترین اهداف ایجاد انجمن های علمی طلاب است.

 

به گفته حجت الاسلام عبدی فام، با فعالیت طلاب در انجمن های علمی رغبت، مهارت و بنیه فکری طلاب برای نگاشتن مقاله در زمینه های مختلف فقهی افزایش یافته و موجب ارائه مقالات در سطح بالا می شود.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: خروجی فعالیت انجمن های علمی طلاب موجب افزایش کمی و کیفی مقالات حوزوی شده و  منبع تغذیه مجلات علمی – پژوهشی حوزه علمیه آذربایجان غربی می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین در راستای گسترش فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه استان، پنج نمره پایان ترم طلاب به تکالیف پژوهشی اختصاص یافته است که باید تا 24 بهمن ماه به اساتید راهنمای مربوطه تحویل داده شود.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی تکالیف پژوهشی را توفیق اجباری خواند که ضمن تقویت متون درسی، طلاب را با روش های تحقیق و پژوهش آشنا می سازد.

 

وی برگزاری کارگاه های آموزشی مقاله نویسی و تحقیق را از دیگر اقدامات در جهت ارتقاء مقاله نویسی طلاب برشمرد و گفت: این کارگاه ها به صورت مدون در سال و با حضور اساتید به نام کشور و استان برگزار می شود.

 

تجلیل از نخبگان پژوهشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی

 

 حجت الاسلام عبدی فام در ادامه به برنامه های هفته پژوهش اشاره کرد و افزود: تجلیل از برگزیدگان و ممتازین سال تحصیلی 92-91 در مدارس علمیه، برپایی نمایشگاه کتاب و نرم افزار در اکثر مدارس علمیه استان، دعوت از سخنرانان ممتاز شهرستانی برای حضور در جمع طلاب و بحث و گفت و گو در خصوص اهمیت امر پژوهش و تجلیل از نخبگان عرصه پژوهش از جمله این برنامه هاست.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی طلاب شمالغرب را از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده در هفته پژوهش خواند که به علت همزمانی با جلسه مدیران و معاونان حوزه های علمیه سراسر کشور در قم برگزار نشد.

 

وی در پایان به تجهیز اتاق های پژوهش مدارس علمیه استان اشاره و خاطرنشان کرد: در همه مدارس علمیه استان اتاق های پژوهش مجهز به رایانه، اینترنت، کتابخانه وجود دارد که به مناسبت هفته پژوهش به نرم افزارهای روز نیز تجهیز می شوند./936/ت302/ب

ارسال نظرات