۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۹۳۳۱۸

بدترین کارنامه سیاسی سال متعلق به کیست؟

خبرگزاری رسا ـ با بررسی عملکرد یک ساله آمریکا، سال 2013 بدترین سال برای اوباما و آمریکا بوده است.
باراک اوباما

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، با نزدیک شدن به پایان سال 2013 میلادی، خبرگزاری پرس در مصاحبه با کارشناسان سیاسی آمریکا و انگلیس به بررسی عملکرد یک ساله دولت آمریکا پرداخته است.

 

بنابر نظر کارشناسان، سال 2013 سال بسیار بدی برای سلطه گری آمریکا و بدترین سال ریاست جمهوری باراک اوباما بوده است.

 

افشاگری های اسنودن باعث شد تا آمریکا وجهه خود را حتی در میان هم پیمانان خود از دست بدهد و تنش های فراوانی میان این کشور و هم پیمانانش ایجاد شود.

 

با اینکه حامیان برنامه جاسوسی آمریکا در ابتدا از آن به عنوان ابزاری امنیتی دفاع کردند، اما اکنون روشن شده است که این برنامه، کم و بیش ابزار خیانت علیه اعضای جامعه و به اصطلاح متحدان آمریکا بوده است. در واکنش به اقدامات افراط گرایانه و سلطه جویانه آمریکا، حسی از خیانتکاری واشنگتن در سراسر جهان غرب به شکل گریز ناپذیری انتشار پیدا کرده است.

 

شکست در مقابل سوریه، یکی دیگر از شکست های سلطه گرایانه آمریکا بود. این کشور که قصد داشت به بهانه ای واهی علیه سوریه وارد جنگ شود، تنها با یک واکنش سنجیده از سوی سوریه مات شد.

 

تصمیم برای انهدام زرادخانه سلاح‌های شیمیایی سوریه صرفا باعث بی‌اعتباری و از جلوه افتادن طرح آمریکا برای حمله به آن کشور عربی نشد بلکه این تصمیم از دروغ دشمنان سوریه پرده برداشت؛ چراکه تایید کرد دولت بشار اسد به اندازه کافی جهت پیروی از توافقات بین المللی حسن نیت دارد و تنها نهادی است که تمایل دارد به تعهدات و وظایف خود در قبال مردم سوریه جامه عمل بپوشاند.

 

کشتارهای بی رویه پهپادهای آمریکایی در پاکستان و واکنش مردم آن کشور نسبت به مسدود کردن جاده ارسال محموله ناتو به افغانستان دیگر شکست آمریکا در سال گذشته بود.

 

استفان لندمن نیز در خصوص سال های زمامداری باراک اوباما گفته است: پنجمین سال زمامداری باراک اوباما در بحبوحه طیفی از رسوایی‌ها از جمله افشاگری‌ها درباره جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا بدترین سال در دوره حکمرانی وی بوده است.

 

وی افزود: اوباما به جای بهتر کردن اوضاع برای مردم آمریکا و سراسر جهان در بدتر کردن اوضاع موفق بوده است. وی یکی پس از دیگری ثروت ملت‌ها را غارت می‌کند. او اقتصاد آمریکا را ویران کرد. وی میلیون‌ها آمریکایی را بدون شغل و آینده تسلیم فقر کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا به علت عملیات‌های جاسوسی جهانی، قانون مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی که به امضای وی رسید و به نوعی سرهم بندی شده بود و همچنین ناکامی وی در جلوگیری از اقدامات خشونت‌آمیز مسلحانه در این کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات