۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۹۳۴۶۷

چین نیز نگران پیر شدن جمعیت

خبرگزاری رسا ـ کمیته کنگره ملی خلق قانونی را تصویب کرده که به زوج ها اجازه می دهد در صورتی که یکی از آنها تک فرزند باشد، بچه دیگری هم داشته باشند.
پرچم چين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: چین سیاست خود مبنی بر ممنوعیت داشتن بیش از یک فرزند را تغییر داد.


این شبکه به نقل از شین‌هوا، گفت: نهاد قانون گذاری اصلی این کشور با اجرایی کردن قانونی برای تسهیل داشتن بیش از یک فرزند، سیاست جمعیتی سخت گیرانه این کشور را اصلاح کرده است.


بر همین اساس کمیته کنگره ملی خلق قانونی را تصویب کرده که به زوج ها اجازه می دهد در صورتی که یکی از آنها تک فرزند باشد، بچه دیگری هم داشته باشند.


همچنین طرح دیگری نیز مبنی بر ممنوعیت بازآموزی در اردوگاه های کار اجباری تصویب شده است.


گفتنی است این تغییرات در سیاست های مهم چین، پس از نشستی میان مقامات ارشد حزب کمونیست چین اعلام شده بود و همین حالا در بخش هایی از کشور در حال اجراست.


همچنین شایان ذکر است چین سیاست ممنوعیت داشتن بیش از یک فرزند را در انتهای دهه هفتاد برای مقابله با افزایش سریع جمعیت کشور پیش گرفت.


با این همه خبرنگاران می گویند اخیرا مخالفت مردم با این سیاست به تدریج افزایش پیدا کرده بود و رهبران کشور نیز نگران بحرانی شدن وضعیت جامعه با پیر شدن جمعیت آن شدند.


بر اساس آمارها، تا سال 2050 بیش از یک چهارم جمعیت چین بالای 65 سال خواهند داشت.


پیش از تعدیل این سیاست جمعیتی، ممنوعیت داشتن بیش از یک فرزند، به جز استثناءهایی که در قبال اقلیت های قومی اعمال می شده، معمولا با سختگیری اعمال می شده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات