۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۹۵۴۳۰
در قم؛

طرح سیر مطالعاتی حجاب و عفاف ویژه طلاب و روحانیان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کارگروه عفاف و حجاب در نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور گفت: طرح «سیر مطالعاتی حجاب و عفاف» برای طلاب و روحانیان سطح 2 و 3 حوزه علمیه به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی طهورا، در قم برگزار می‌شود.
سير مطالعاتي عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام مهدی بیاتی، مسؤول کارگروه عفاف و حجاب در نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مؤسسه آموزشی و پژوهشی طهورا در راستای اعتلای فرهنگ فاطمی و ترویج سبک زندگی اسلامی، طرح «سیر مطالعاتی حجاب و عفاف‌» را برای طلاب و روحانیان سطح 2 و 3 حوزه علمیه در قم اجرا می‌کند.

وی در ادامه افزود: این طرح مطالعاتی با هماهنگی اساتید متخصص عرصه عفاف و حجاب، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد، رییس مرکز مطالعات زنان، حجت‌الاسلام حسین بستان، رییس گروه جامعه‌شناسی پژوهشکده حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام حق‌شناس، رییس کارگروه زن و خانواده پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه آموزشی و پژوهشی طهورا با بیان این‌که تفاوت‌های زنان و مردان سبب تفاوت در فیزیک، روان و نقش‌های این دو قشر می‌شود، تأکید کرد: تفاوت‌های زن و مرد، آشنایی با فمینیسم، مباحث زنان و خانواده، حجاب و مدیریت جنسی از سر فصل‌های اصلی این طرح است.

وی با اشاره به هدف از برگزاری طرح مطالعاتی عفاف و حجاب، بیان داشت: طلاب و روحانیان به عنوان متدین‌ترین قشر جامعه، حساسیت فراوانی نسبت به این نماد اسلامی دارند و همین امر سبب شد که با برگزاری طرح مطالعاتی «عفاف و حجاب»، طلاب را آماده کنیم تا به صورت تخصصی در حوزه حجاب و عفاف به ارائه نظر و مشاوره بپردازند.

حجت‌الاسلام بیاتی با بیان این‌که تربیت نیروی مبلغ و پژوهشگر متخصص در حوزه حجاب و عفاف یکی از اهداف مهم برگزاری این سیر مطالعاتی است، تأکید کرد: حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با حجاب و عفاف، به‌کارگیری طلاب در تبلیغ تخصصی حجاب، معرفی آنان به عنوان کارشناس به نهادهای در خواست کننده و به کارگیری در پروژه‌های پژوهشی از مزایای این سیر مطالعاتی است.

وی با اشاره به سطح کار این سیر مطالعاتی افزود: در این دوره کتاب‌هایی با تخفیف در اختیار طلاب قرار می‌گیرد و آنان پس از مطالعه و مباحثه کتب، در جلسه‌ای با حضور اساتید متخصص و نویسندگان آن کتاب‌ها به رفع اشکال و دقت نظر در مسائل مطرح شده می‌پردازند.

مسؤول کارگروه عفاف و حجاب در نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور در پایان گفت: دوره طرح سیر مطالعاتی «عفاف و حجاب» یک سال و نیم به طول می‌انجامد و پس از پایان ترم از تمامی کتاب‌ها امتحان کتبی گرفته می‌شود که در صورت قبولی در امتحانات، از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی طهورا به آنان گواهینامه پایان دوره اهدا می‌شود.

شایان ذکر است، طلاب و روحانیان علاقه‌مند می‌توانند برای نام‌نویسی در این سیر مطالعاتی به پایگاه اینترنتی  www.tahoorahejab.ir و یا به مؤسسه آموزشی و پژوهشی طهورا به نشانی قم، خیابان دورشهر، کوچه 22، پلاک 43 مراجعه کنند./997/ت302/ن

ارسال نظرات