۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۹۶۲۳۲

14 مصوبه شورای فرهنگ عمومی در ایلام اجرایی شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، از اجرایی شدن 14 مصوبه شورای فرهنگ عمومی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.
وزارت ارشاد

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، علی گهرسودی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در نشست شورای فرهنگی عمومی این استان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 6 جلسه شورای فرهنگی عمومی استان برگزار شده که در این جلسات 28 مصوبه به تصویب اعضای شورای فرهنگی عمومی رسیده است.


وی تصریح کرد: از 28 مصوبه شورای فرهنگی عمومی استان 14 مصوبه به همت دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان به طور کامل به اجرا درآمده و 14 مصوبه دیگر نیز در دست اقدام بوده که انتظار می رود با تلاش دستگاه های اجرایی فرهنگی استان تا پایان سال جاری عملیاتی شوند.


گهرسودی، با بیان اینکه در طی این مصویات، راهکارهای اجرای از سوی دستگاه های اجرایی استان در راستای اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ مصرف صحیح و راهکاری های تولید ارائه شده است، یادآور شد: به منظور تعمیق و گسترش فرهنگ کار و تغییر نگاه به سرمایه گذار برنامه هایی به صورت مشارکتی با سایر دستگاه های اجرایی استان در حال پخش از صدا و سیمای مرکز ایلام است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه هماهنگی در خصوص برگزاری همایش های علمی و کاربردی به منظور نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش در دستگاه های اجرایی و جامعه از مصوبات این شورا بوده است، افزود: احداث باغ موزه دفاع مقدس با مسؤولیت بیناد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس از مصوبات شورای فرهنگی عمومی استان بوده که هم اکنون در دست اقدام است.


گهرسودی، با اشاره به این که طراحی موزه حیات طبیعی ایلام از دیگر مصوبات بوده است، ابراز کرد: پیگری های لازم در خصوص طراحی و مطالعه و مکان یابی این موزه نیز توسط دستگاه مجری یعنی محیط زیست استان در حال پیگیری است.

وی، درج حادثه زمین فوتبال چوار در تقویم ملی کشور را از دیگر مصوبات این شورا عنوان کرد و گفت: جمع آوری آثار نویسندگان و ناشران با موضوع ایثار و شهادت و دفاع مقدس از دیگر مصوبات این شورا بوده که در حال حاضر با مسولیت امور کتابخانه های استان پیگیری می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: با اختصاص اعتبار لازم از سوی معاونت برنامه ریزی استانداری ایلام به صدا و سیمای مرکز ایلام در حال حاضر پوشش دیجیتالی تمام مناطق استان در دست اقدام است.


گهرسودی، در پایان با تبریک دهه فجر و گرامیداست سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: برنامه های متنوع فرهنگی در راستای گرامیداشت دهه فجر توسط دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان با محور حضور پرنشاط مردم به ویژه جوانان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.


گفتنی است، در این نشست مدیران دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان گزارش از روند مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان مربوط به دستگاه خود را ارائه کردند.
/901/پ203/ب

ارسال نظرات