۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۱۹۷۹۴۷
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد:

مسؤولی که از مسیر انقلاب دور شود به جامعه آسیب می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که دین‌مداری هویت فردی و اجتماعی ما را تشکیل می‌دهد، گفت: اگر مسؤولی از مسیر انقلاب دور شود نه تنها فایده‌ای برای جامعه ندارد بلکه عامل آسیب می‌شود.
 حجت الاسلام ابوترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد نائب رییس مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب در یازدهمین یادواره شهدای پایگاه هفت شهید آیت‌الله مدنی که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد، اسلام را دینی فطری دانست و گفت: هیچ یک از دستورات دینی غیر عقلانی و غیر عملی نیست.

دوری از افراط و تفریط را ویژگی مهم دین اسلام

وی دوری از افراط و تفریط را ویژگی مهم دین اسلام دانست و ابراز کرد: انسان اگر به دستورات الهی عمل کند به تکامل رسیده و می‌تواند به خوبی دیگران را تربیت کند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقام والای شهدا، اظهار داشت: شهدا به خاطر این‌که از فرامین الهی اطاعت کرده و به آموزه‌های دینی توجه داشتند دارای مقام بالایی هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان این‌که خداوند شهید را به عنوان یک شاهد بر انسان‌ها و جامعه قرار داده است، افزود: از دیگر مقام‌های شهید این است که خداوند او را به عنوان شاهد سلوک در راه حق و رسیدن به کمال معرفی می‌کند.

حضور حماسی در 22 بهمن برگرفته از فرهنگ شهادت است

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت:‌ این راهپیمایی گسترده نشان داد که امت ایران پیرو خط شهدا هستند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اراده خداوند بر الگو بودن جامعه اسلامی است، ابراز کرد: شهدا به عنوان پرچمداران این حرکت بوده و مسیر را برای امت‌‌های اسلامی هموار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی الگوی دیگر کشورهای مسلمان است.

رابطه مستحکم امت و رهبری

وی با اشاره به رابطه مستحکم امت و رهبری در نظام اسلامی، اظهار داشت: ملت ما به خوبی این مسأله را طی این 35 سال به نمایش گذاشته است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتخار آفرینی‌های ملت بزرگ ایران در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب، خاطرنشان کرد: امت ایران در دفاع مقدس به قله‌های افتخار نائل شدند و امروز نیز در حماسه سیاسی 24 خرداد و 22 بهمن حماسه‌ای بزرگ خلق کردند.

ارزش‌های والای انقلاب دستاورد خون‌های شهدا است

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد ارزش‌های والای انقلاب را دستاورد خون‌های شهدا دانست و گفت: شهدا آموزگاران جامعه ما هستند.

وی تأکید کرد: اگر شهدا نبودند دفاع مقدس به قله افتخار ملت ایران تبدیل نمی‌شد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آفرینی شهدای ما، رمز مقاومت ملت مظلوم فلسطین و لبنان و ایستادگی حزب‌الله را برگرفته از فرهنگ شهادت و آموزه‌های دینی انقلاب اسلامی ذکر کرد.

التزام به مبانی دینی راه رسیدن به موفقیت است

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد بر ضرورت توجه به مبانی دینی و التزام به آن تأکید کرد و افزود:‌ التزام به به مبانی دینی انسان را به عنصری مؤثر تبدیل می‌کند و باید به این نکته توجه داشت که با سر و صدا نمی‌توان راه به جایی برد.

کاستی‌های کشور به خاطر فاصله گرفتن از دین و آرمان‌های انقلابی است

وی مسلمانان را مطیع امر الهی دانست و گفت: این مسأله رمز موفقیت امت اسلامی است و کاستی‌های موجود به خاطر فاصله گرفتن از دین و آرمان‌های انقلابی است.

مسؤولی که از مسیر انقلاب دور شود به جامعه آسیب می‌رساند

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که دین‌مداری هویت فردی و اجتماعی ما را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: اگر مسؤولی از مسیر انقلاب دور شود نه تنها فایده‌ای برای جامعه ندارد بلکه عامل آسیب می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان این‌که وجود دین‌داران مایه برکت برای جامعه اسلامی است، ابراز کرد: دین‌داری باید در مقام عمل اثبات و ایمان مسؤولان در نخستین برخورد نمایان شود.

وی بر ضرورت الگو برداری از ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و گفت: انسان باید از رفتن به سوی مادیات پرهیز کند و بداند که ‌اطلاعت از فرامین الهی او را به سعادت می‌رساند.

توجه به فرهنگ شهادت جامعه را الگو می‌کند

نائب رییس مجلس شورای اسلامی عینیت بخشیدن به راه شهدا را نیاز جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به جامعه‌ای الگو تبدیل شویم باید به مسأله فرهنگ شهادت توجه جدی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نظام اسلامی جمهوری اسلامی را الگویی کارآمد از نظر سیاسی خواند و افزود: امروز نظام اسلامی که برآمده از آموزه‌های دینی و مبتنی بر ولایت فقیه است با ایستادگی خود در برابر استکبار جهانی الگویی مناسب برای دیگر کشورها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی، تأکید کرد: امروز قدررت نظامی و دفاعی ایران اسلامی به حدی است که دشمن را از حرکت نادرستی باز می‌دارد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران اسلامی باید در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه اقتصادی و فرهنگی همچون عرصه نظامی قدرتمند شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد بر ضرورت همکاری، هماهنگی و اتحاد میان قوا تأکید کرد و گفت:‌ وحدت قوا تحت سایه ولایت فقیه ایران را به توسعه رسانده و به الگویی برتر در همه عرصه‌ها تبدیل می‌کند./927/پ201/ج

ارسال نظرات