۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۹۸۸۱۲

تشریح فعالیت‌های قرآنی و تفسیری دارالقرآن علامه طباطبایی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی افزون‌بر تشریح فعالیت‌های قرآنی این دارالقرآن از برگزاری دوره تفسیر المیزان در این مکان قرآن خبر داد و گفت: در اواخر فروردین ماه سال آینده همایش علمی، پژوهی سوره یاسین و در اردیبهشت ماه گردهمایی اساتید تفسیر قرآن در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار خواهد شد.
 دارالقرآن علامه طباطبايي

مرتضی نجفی قدسی مس‍ؤول دارالقرآن علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری درس تفسیر المیزان به صورت ثابت در آینده نزدیک در این دارالقرآن خبر داد، گفت: مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم مسؤول پیگیری ثبت‌نام و برگزاری این دوره تفسیری است و تاکنون آیات رضا استادی و مویدی قمی برای تدریس در این دوره اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: در اواخر فروردین ماه سال 93 همایش علمی، پژوهی سوره یاسین و در اردیبهشت ماه گردهمایی اساتید تفسیر قرآن در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می شود.

نجفی برگزاری کلاس‌های ارتقای ترتیل خوانی و حفظ را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده از سوی دارالقرآن علامه طباطبایی دانست و اظهار داشت: در آینده نیز مسابقات قرآنی ویژه طلاب حوزه‌ علمیه قم از سوی این مرکز قرآنی برگزار می‌شود، همچنین در تلاش هستیم تا این مسابقات را در سطح ملی گسترش دهیم.

مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های گذشته این دارالقرآن اشاره و برگزاری نهمین همایش مفسران حوزه را از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها دانست و بیان داشت: نهمین همایش مفسران قرآن حوزه دو ماه پیش با سخنرانی حضرات آیات مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، جوادی آملی و حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در دو شب متوالی در این مکان برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین دو ماه پیش افزون‌بر برگزاری همایش قرآنی با حضور سیصد نفر از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، شاهد برگزاری ششمین انجمن قرآن پژوهی حوزه با سخنرانی آیت‌‌الله استادی در دارالقرآن علامه طباطبایی بودیم.

نجفی گسترش فعالیت‌های قرآنی را از جمله مهم‌ترین رسالت‌های دارالقرآن علامه طباطبایی خواند و بیان داشت: تشکیل مجمع طلاب حافظ کل قرآن کریم با حضور شخصیت‌های حوزوی همانند آیات خزعلی، مقتدایی و گرامی را می‌توان از دیگر فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن علامه طباطبایی برشمرد.

وی یادآور شد: دارالقرآن علامه طباطبایی در جهت بسط فعالیت‌های قرآنی افزون‌بر برگزاری دوره‌ها، جلسات و نشست‌های قرآنی با حضور علما و فضلای حوزه علمیه، بستر لازم برای حضور طلاب غیر ایرانی و دانشجویان را در این مکان قرآنی فراهم کرده است.

مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی درباره دیدگاه علما نسبت به دارالقرآن علامه طباطبایی که در گذشته بیت شریف مفسر برجسته قرآن، حضرت آیت‌الله علامه طباطبایی بوده است، اظهار داشت: علامه طباطبایی بخش عظیمی از تفسیر المیزان را در این بیت شریف نوشته‌اند.

وی تأکید کرد: همچنین در این بیت بزرگانی همانند حضرات آیات مکارم شیرازی،‌ جعفر سبحانی، جوادی آملی، زنجانی، نوری همدانی، علامه حسن زاده آملی، آیت‌الله مصباح یزدی، شهیدان مطهری، مفتح، بهشتی و دیگر علما و فضلا تلمذ کرده و از بیانات حضرت استاد علامه طباطبایی بهره‌مند شده‌اند.

نجفی یادآور شد: حضرت آیت‌الله جوادی آملی می‌گفت «من دوست دارم به این بیت مشرف شوم»، حضرت آیت‌الله سبحانی نیز درباره این دارالقرآن می‌گفت «این بیت از مصادیق بارز آیه (فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ) است».

وی افزود: خوشبختانه در یک سال گذشته برنامه‌ها و اجتماعات متنوع قرآنی، تفسیری با حضور مراجع تقلید، علما، طلاب و روحانیان در این مکان برگزار شده و این مکان از جمله مراکز فعال حوزوی بوده است.

مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی در پایان با بیان این‌که احترام این مکان قرآنی محرز است، بیان داشت: سال گذشته این مکان مورد بازسازی قرار گرفت تا مکانی برای اشاعه افکار، عقاید و برنامه‌های قرآنی علامه طباطبایی باشد./993/پ202/ع

 

ارسال نظرات