۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۹۹۱۶۶

نشست خبری اوراق وقفی بیمارستان تخصصی سرطان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست خبری اوراق وقفی بیمارستان تخصصی سرطان با مشارکت در خبرنگاران در وقف جمعی روبرو شد.
نشست خبري اوراق وقفي بيمارستان تخصصي سرطان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری معرفی اوراق وقفی بیمارستان تخصصی سرطان در شهرری، امروز، 12 اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام  محمدمهدی حاتمی رییس ستاد سیاست‌گزاری اوراق وقفی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار شد.

رییس ستاد سیاست‌گزاری اوراق وقفی، ایجاد و ترویج فرهنگ وقف جمعی و گسترش روحیه تعاون اجتماعی در کشور را از جمله اهداف صدور اوراق وقفی بیمارستان تخصصی سرطان در شهرری عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حاتمی در این نشست به سابقه دیرینه‌ وقف در کشورمان اشاره و عنوان کرد: سابقه وقف در کشور ما به پیش از اسلام باز می‌گردد و با ورود اسلام نیز مهر تأییدی بر آن زده شد، چراکه اساس وقف خیرخواهی و منطبق بر فطرت بشری است، در گذشته هیچ یک از صحابه پیامبر(ص) نبودند مگر اینکه موقوفه‌ داشته باشند.

رییس ستاد سیاست‌گزاری اوراق وقفی با بیان این‌که در گذشته بیشتر وقف‌ها به صورت انفرادی صورت می‌گرفت ولی امروز با وجود این‌که مردم علاقه‌مندی بسیاری به انجام امور خیریه و وقف اموال خود دارند ولی امکان وقف فردی برای آنان مهیا نیست، تصریح کرد: در این راستا افرادی در نظر گرفته می‌شد تا مردم با هر توان مالی بتوانند به وقف روی بیاورند.

وی به افزایش نهادهای وقفی طی سالیان گذشته در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای دنیا از ابزار وقفی استفاده کرده‌اند.

اوراق وقفی ابزاری ملی و اسلامی

حجت الاسلام حاتمی اوراق وقفی را ابزاری برای رفع معضل عدم امکان وقف‌های کوچک برشمرد و تصریح کرد: اوراق وقفی ابزاری ملی و اسلامی است که به توسعه فرهنگ وقف جمعی کمک می‌کند و از سوی مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسیده است، در قانون بودجه 92 به سازمان اوقاف اجازه داده شده است تا سقف صد میلیون تومان اوراق وقفی منتشر کند.

وی اوراق وقفی را ابزاری دانست که سرمایه‌های خرد و کلان را جمع‌آوری می‌کند و به احداث یک پروژه عام‌المنفعه ختم می‌شود و سود مالی برای افراد در پی ندارد.

رییس ستاد سیاست‌گزاری اوراق وقفی، انتخاب بیمارستان تخصصی سرطان را از محل فروش اوراق وقفی به علت گسترش سرطان در کشور دانست و گفت: یکی از سه عامل مرگ و میر در کشورمان سرطان شناسایی شده است، همچنین هزینه بالای درمان سرطان و عدم وجود مراکز جامع برای درمان این بیماری کارشناسان را به این نتیجه رساند که موضوع اوراق وقفی به ساخت بیمارستان تخصصی سرطان اختصاص یابد.

بیمارستانی با 224 تختخواب و خدماتی ویژه برای همراهان بیماران سرطانی

در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان این‌که بیمارستان تخصصی سرطان با 224 تختخواب در شهرری ایجاد می‌شود، اظهار داشت: زمین این پروژه پیش از انقلاب برای ساخت بیمارستان وقف شده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده از در نظر گرفتن امکاناتی برای همراهان بیماران در بیمارستان تخصصی سرطان خبر داد و گفت: خدماتی که در این بیمارستان ارائه می‌شود رایگان نیست اما بیماران تحت حمایت خیران قرار می‌گیرند.

خبرنگاران حوزه وقف، اولین واقفان بیمارستان تخصصی سرطان

گفتنی است در حاشیه نشست خبری اوراق وقفی بیمارستان تخصصی سرطان که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار شد، خبرنگاران برای واقف شدن در این پروژه ملی اعلام آمادگی کردند و این پیشنهاد با موافقت و قدردانی مسؤولان ستاد اجرایی اوراق وقف روبرو شد.

بر اساس این گزارش اصحاب رسانه اولین واقفان این پروژه شدند که با تهیه اوراق وقفی نام خود را در برگه واقفان ثبت کردند./9669/پ202/ص

ارسال نظرات