۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۹۹۲۶۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی با شعارگرایی مسؤولان تحقق نمی‌یابد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از مسؤولان خواست تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، اقتصاد مقاومتی در کشور را به صورت ریلی اجرا کرده و از انجام اقدامات دیمی و نمایشی خودداری کنند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، روز سه شنبه در دیدار با مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد انقلابی؛ با اشاره به ابلاغ سرفصل های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب و لبیک سران قوا برای اجرای آن، اظهار کرد: با توجه به رهنمودهای رهبری بایستی اقتصاد نظام اسلامی به گونه ای برنامه ریزی و بازسازی شود که در آینده هیچ گونه تحریم و فشار خارجی نتواند بر روی آن اثر مهمی بگذارد.
 
به گفته وی در این زمینه لازم است پایه های اقتصادی کشور دانش بنیان و عدالت بنیان باشد و مسؤولان و متولیان مربوط نیز با استفاده از ظرفیت های مختلف، اقتصاد مقاومتی را به صورت ریلی اجرا کرده و از انجام اقدامات دیمی و نمایشی خودداری کنند.
 
امام جمعه بجنورد با اشاره به این که مردم ایران اسلامی در 24 خرداد و 22 بهمن ماه امسال با حضور در انتخابات و راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری در شعار سال را محقق کردند، اظهار داشت: با این وجود حماسه اقتصادی مورد نظر رهبری امسال هنوز محقق نشده و لازم است برای سال آینده با برنامه ریزی درست تر و اقدامات سنجیده تر، زمینه تحقق حماسه اقتصادی فراهم شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه به فعالیت های نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) در کشور پرداخت و عنوان کرد: امروز مسأله غنی سازی سازی در زمینه انرژی هسته ای از دید دشمنان نظام اسلامی بسیار حساس و مهم است اما باید توجه داشت که توانمندسازی مددجویان برای وارد کردن آنها به عرصه تولید اقتصادی نیز بسیار مهم و دارای ارزش است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی در برابر غنی سازی هسته ای ایران سنگ اندازی می کنند اما از این نکته غافلند که ملت ایران از نظر ایمان و اعتقاد غنی سازی شده و آنها نمی توانند در برابر این گونه از غنی سازی اقدامی کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: حضور گسترده ملت ایران در صحنه های اجتماعی و سیاسی نظام اسلامی، نشان دهنده توانمندی در برابر توطئه های دشمنان و بصیرت بالای سیاسی و دینی آنها است.
 
به گفته نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز اجرای هر طرح اشتغال زایی مددجویان و توانمند کردن آنها در واقع اجرای شعار «مرگ بر آمریکا» در عمل است.
 
امان الله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی نیز در این دیدار عنوان کرد که این اداره کل در سال های اخیر بیش از 17 هزار طرح اشتغال زایی را برای مددجویان و اقشار نیازمند استان اجرا کرده است.
 
به گفته وی تاکنون نیز افزون بر پنج هزار و 600 خانوار مددجوی خراسان شمالی از محل اجرای این طرح ها از گردونه مستمری بگیری خارج شده اند.
 
حسین پور اضافه کرد: کمیته امداد استان امسال با اجرای بیش از هزار و 400 طرح اشتغال زایی برای مدجویان و اقشار نیازمند، رتبه نخست اشتغال زایی را در بین 31 استان کشور کسب کرد./9314/پ202/س
ارسال نظرات