۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۱۹۹۵۲۴
با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش؛

محورهای علمی همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی و تبیین محورهای علمی همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی به همت ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برگزار شد.
ستاد همکاري هاي وزارت آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی و تبیین محورهای علمی همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی، 15 اسفندماه با حضور پژوهشگران و کارشناسان عرصه تربیت اسلامی حوزه علمیه قم در محل ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برگزار شد.
 

این نشست با حضور حجت الاسلام مجتبی ملکی، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، دکتر مجید قدمی، رییس پژوهگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش و حجت الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور،  در قم برگزار شد.
 

در ابتدای این نشیت حجت الاسلام ملکی با اشاره به اهمیت و ابعاد برگزاری همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی گفت: باید گستره فضای مجازی را برای مصون سازی دانش آموزان بررسی و زمینه های مثبت آن را شناسایی کنیم.
 

مشاور وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که نهادینه سازی امنیت فرهنگی مسأله ای انکار ناپذیر در عصر حاضر است، ابراز داشت: ستاد همکاری ها درصدد است با تشکیل و تقویت شورای علمی همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی به رسالت خود در این عرصه جامه عمل بپوشاند.
 

همچنین حجت الاسلام شهاب الدین مشایخی راد، مسؤول مدارج علمی حوزه، در سخنانی حضور مفید و تأثیرگذار دانش آموزان در فضای مجازی را نیازمند غنی سازی بخشی از فضای مجازی دانست و گفت: انرژی دانش آموزان باید جهت دهی شود تا از هدر رفت وقت دانش آموزان به ویژه آسیب های روحی و فکری آنان در فضای مجازی جلوگیری شود.
 

وی با بیان این که سالانه 25 هزار عمره‌گزار دانش آموزی در کشور به سرزمین وحی سفر می کنند، اظهار داشت: ارتباط با این دانش آموزان و شناسایی اثر معنوی این سفر را می توان در فضاهای مجازی طراحی کرد.
 

در ادامه حجت الاسلام علی همت بناری، رییس انجمن تعلیم و تربیت حوزه با بیان این که استفاده از فضای مجازی گریزناپذیر است، بر تبیین چگونگی مواجه با این فضا تأکید و خاطرنشان کرد: در این زمینه باید از محققانی درعرصه تربیت اسلامی، روانشانسی و مطالعات اجتماعی بیشتر یاری گرفته شود.
 

حجت الاسلام عباس رفعتی، استاد حوزه علمیه قم نیز در سخنانی با توجه به اهمیت موضوع تربیت اسلامی و رابطه آن با فضای مجازی ابراز داشت: ما باید تکنولوژی را به تسخیر در بیاوریم تا تکنولوژی نتواند فکر نسل جوان و جامعه ما را به تسخیر دربیاورد با وجود این ضروری است ماهیت و مقتضیات فضای مجازی را به بررسی بنشینیم.
 

همچنین حجت الاسلام حسین بستان، پژهشگر حوزه علمیه قم مشارکت کارشناسان فضای مجازی را در تبیین راهبردی این همایش ضروری برشمرد.
 

گفتنی است، همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی؛ چالش‌ها و راهکارها 17 و 18 اردیبهشت سال آینده در شهر مقدس قم برگزار می شود./918/پ202/س

ارسال نظرات