۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۰۰۸۱۱
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

حضور بیش از 2500 روحانی مبلغ در طرح آرامش بهاری

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری درباره نحوه اجرای طرح آرامش بهاری از حضور بیش از دو هزار و پانصد نفر از روحانیان بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم در این طرح برای پاسخگویی به سؤالات زائرین و مشاوره خبر داد و گفت: حضور بیش از شش میلیون نفر از مردم در لحظه سال تحویل در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور نشانه ارادات مردم به اهل بیت(ع) است.
طرح آرامش بهاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در نشست خبری در خصوص نحوه اجرای طرح آرامش بهاری با بیان این‌که این طرح برای چهارمین سال در کشور اجرا می‌شود، به استقبال مردم از این طرح اشاره کرد و ضمن ابراز تشکر از دست اندرکاران آن، گفت: بیست و پنج هزار نفر از هیأت امناء و خدام امامزادگان و بقاع متبرکه در طرح آرامش بهاری شرکت و به مردم و زائران خدمت رسانی کردند.

وی با بیان این‌که دویست و چهل نفر از مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه بر طرح آرامش بهاری نظارت و بازرسی دارند، به فعالیت‌های فرهنگی این طرح از قبیل اقامه نماز جماعت، نمایشگاه عفاف و حجاب، غرفه کودکان، مشاوره، چندرسانه‌ای و خدمات اسکان زائرین اشاره کرد و افزود: بیش از هشت هزار نفر از مردم با تماس تلفنی، انتقادات و پیشنهادات خود درباره طرح آرامش بهاری را مطرح و یا از آن قدردانی کردند.‌

حضور بیش از دو هزار و پانصد نفر از روحانیان در طرح آرامش بهاری

حجت‌الاسلام محمدی از حضور بیش از دو هزار و پانصد نفر از روحانیان بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم در این طرح برای پاسخگویی به سؤالات زائرین و مشاوره خبرداد و ابراز داشت: حضور بیش از شش میلیون نفر از مردم در لحظه سال تحویل در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور نشانه ارادات مردم به اهل بیت(ع) است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام رسانه‌ها را موجب معرفی بیش از گذشته امامزادگان به مردم و حضور آنها در امامزادگان دانست و از رسانه‌ها ابراز تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که سوگواره یاس نبوی از امروز در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، بیان داشت: خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سیره ایشان به‌عنوان سبک زندگی و الگو در این برنامه مورد توجه قرار گرفته و جزواتی در این خصوص در اختیار مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

ضرورت عدم طرح مباحث اختلافی بین شیعه و سنی در بقاع متبرکه

وی با بیان این‌که دشمن به‌دنبال اختلاف بین شیعه و سنی است، تأکید کرد: هیچ کس اعم از سخنرانان و دیگران حق ندارند مباحث اختلافی را مطرح کنند، کسی که اینطور اقدام کند، از ما نیست و کار غیرقانونی انجام داده است، به دوستان ابلاغ شده تا مراقبت‌های جدی را انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمدی از برپایی مراسم عزاداری روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در2437 امامزاده و بقعه متبرکه خبرداد و افزود: مراسم رهروان یاس نبوی ویژه بانوان عصر روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در 492 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

براساس این گزارش پس از پایان این نشست خبری خبرنگاران رسانه‌های گروهی به‌همت سازمان اوقاف و امور خیریه از نحوه اجرای طرح آرامش بهاری در امامزاده صالح(ع) تهران بازدید کردند.

طرح آرامش بهاری در امامزاده صالح(ع) تهران شامل غرفه مشاوره وقف، غرفه مشاوره خانواده، اعتقادی، احکام شرعی، روان شناسی، اخلاق و اجتماعی، غرفه کودکان و غرفه گفت‌وگوی آزاد می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در امامزاده صالح(ع) تهران درجمع خبرنگاران به حضور بیش از صد و پنجاه هزار نفر از مردم در لحظه تحویل سال در امامزادگان و بقاع متبرکه استان تهران اشاره کرد و گفت: پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و سخنرانی از برنامه‌های حین تحویل سال در امامزادگان و بقاع متبرکه بود.

وی از اجرای طرح آرامش بهاری در هشتاد بقعه متبرکه استان تهران خبرداد و گفت: بهره وری اقتصادی درموقوفات جهت عمل بهتر و بیشتر به نیت واقف و فعالیت‌های فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در سال 1393 است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود و همچنین شعار امسال اشاره کرد و گفت: تولید عنصر فرهنگی و جبهه فرهنگی درباره سبک زندگی اسلامی با حضور کارشناسان از حوزه‌های علمیه در دستور کار قرارگرفت که استقبال مردم از این طرح بی نظیر بود./956/پ202/ع

ارسال نظرات