۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۰۰۸۶۵
استاد حوزه علمیه قم:

تحقق زندگی علوی و فاطمی در گرو حرکت در صراط مستقیم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم ،تصریح کرد: همانند حضرت علی وفاطمه شدن محال است ولی می توان علوی وفاطمی زندگی کرد که برای نمونه سلمان فارسی طهارت لازم را در این راستا به دست آورد که باید در صراط مستقیم گام برداریم.
حجت الاسلام اردشير لاريجاني، استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم، در ویژه برنامه  سوگواره یاس نبوی که  به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد امام رضا (ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضرت صدیقه کبری(س) ام الائمه است، گفت: لیله القدر ظرف نزول قرآن عظیم بوده و حضرت صدیقه کبری ظرف نزول حق متعال است.


وی با اشاره به این که قرآن عظیم معصوم بوده و به همین وزن عترت هم معصوم است، بیان داشت: قرآن عظیم بیان و تبیان و عترت هم بیان وتبیان است.


استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که تا دامنه قیامت قرآن باقی است ، عترت هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اوصاف وجود امام زمان(عج) این است که قرآن وعترت یکی هستند.


حجت الاسلام اردشیرلاریجانی، چون قرآن تعدی دارد وهیچ کتابی را نمی توان با قرآن مقایسه کرد هیچ انسانی را نیز نمی توان با اهل بیت(ع) قیاس و مقایسه کرد.


وی با اشاره به این که حضرت فاطمه الزهرا(س) ظرف نزول عترت بوده که از سوی ایشان یازده وجود ناطق آمد، بیان داشت: وقتی قرآن و عترت یکی شدند ظرف وجودی قرآن و عترت هم یکی می شوند.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کتاب هر پیامبر همتراز همان پیامبر است، گفت: چون که قرآن برتری بر تورات وانجیل دارد حضرت محمد(ص) سیطره وجودی بر همه انبیا دارند.


حجت الاسلام اردشیر لاریجانی، ادامه داد: حضرت علی(ع) هم افضل انبیا به غیر از پیامبر خاتم است و حضرت فاطمه زهرا (س) نیز افضل همه انبیا به غیر از نبی خاتم است.


حجت الاسلام اردشیر لاریجانی،تصریح کرد: همانند حضرت علی وفاطمه شدن محال است ولی می توان علوی و فاطمی زندگی کرد که برای نمونه سلمان فارسی طهارت لازم را در این راستا به دست آورد که باید در صراط مستقیم گام برداریم. 


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که سلمان فارسی باید الگوی ما باشد، گفت: محبت ریشه دارد وریشه آن معرفت واطاعت وتبعیت است وهرچه معرفت بیشتر باشد محبت افزون تر است  و با نور محبت تجلی ونسیم محبت پیدا می شود .


وی با اشاره به این که محبت حضرت محمد (ص) به حضرت صدیقه کبری(س)  محبت به شخص نبود بلکه محبت به شخصیت بود، گفت : حضرت محمد (ص) حضرت فاطمه(س)  رادوست دارد نه از جهت این که دختر او بلکه محب الله بوده که فاطمه فاطمه است واگر عزت دارد بخاطر مقام خودش است./950/پ202/س

ارسال نظرات