۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۰۱۴۹۱
حجت الاسلام حسناتی:

دولتی‌ها تشریفات سیاسی را به حداقل برسانند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد با اشاره به اهمیت شعار امسال گفت: دولت باید با جلوگیری از ریخت و پاش ها و هم چنین کمتر کردن تشریفات سیاسی مردم را به نظام اسلامی خوشبین کنند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه در نجف آباد در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با اشاره به سالروز وفات ام البنین(س) گفت: این روز به نام روز مادران و همسران شهید نام گرفته است.

 

وی با بیان خصوصیات شخصیتی ام البنین، جامعه امروز را تشنه داشتن چنین زنانی دانست و افزود: تداوم راه انقلاب و شهدایی که برای این انقلاب و نظام جان خود را داده اند، نیازمند فرهنگ زنانی هم چون ام البنین است که در راه دفاع از امام زمانش، چگونه از فرزندانش گذشت.

 

حجت الاسلام حسناتی درباره این که چگونه مادران شهدا توانستند فرزندان خود را تقدیم انقلاب کنند، بیان داشت: این مادران قبل از شهادت با تربیت الهی خود، بیرون کردن محبت فرزند به خاطر خدا و ولی خدا و صبر و استقامت در زمان مجروحیت و شهادت فرزندانشان، توانستند در این فراق صبور باشند.

 

وی مقام این مادران را که زینب گونه در تمام مراحل ایستادگی کردند، کمتر از مقام شهدا ندانست و افزود: این گونه افراد دارایی های یک ملت عظیم است که خداوند نمونه های آن را در قرآن برای بشریت به صورت یک تابلو به نمایش در آورده است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد از راه کارهای حفظ ارزش های انقلاب و دفاع مقدس را سفر راهیان نور عنوان کرد و بیان داشت: همان گونه که از روایات استفاده می شود، حضرت برای زیارت شهدای احد چگونه توصیه می کردند، زیارت محل شهادت شهدای 8 سال دفاع مقدس نیز به همین گونه است.

 

وی در ادامه افزود: هر چه اکنون شاهد ایمان هستیم، همه به برکت خون شهدا است و توحید ما از خون پاک این عزیزان تداوم داشته است و چه زیباست که بعضی از خانواده ها شروع سالشان را با عهد و پیمان با شهدا آغاز می کنند.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ابتدای سال گفت: هم اکنون در دو میدان اصلی فرهنگ و اقتصاد روبه رو هستیم که باید با عزم ملی و مدیریت جهادی مشکلات این دو میدان را از میان برداریم.

 

وی درباره بررسی مشکلات فرهنگی بیان داشت: تمام مجموعه از مساجد، روحانیت، و تمام ارگان های دولتی باید به سمت تدوین یه الگوی فرهنگ ناب اسلامی ایرانی و سبک زندگی صد در صد اسلامی قدم بردارند.

 

حجت الاسلام حسناتی فرهنگ سازی برای عبور از مشکلات را از راهکارهای عبور از مشکلات کنونی دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون با اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی رایانه ها باید به همراهی و هم دلی با مسؤولان بشتابیم و به خاطر نیت بزرگ که همان جبران مشکلات جامعه است بکوشیم.

 

وی اقتصاد را خون جاری در رگ های جامعه عنوان کرد و افزود:‌ برای به جریان افتادن اقتصاد در جامعه باید با سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال از مشکلات عبور کرده و به کرامت و سعادت دست یابیم.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد مهم ترین وظیفه در اجرایی شدن این دو را به عهده دولت دانست و گفت: دولت باید با جلوگیری از ریخت و پاش ها و هم چنین کمتر کردن تشریفات سیاسی مردم را به نظام اسلامی خوشبین کنند.

 

وی گام برداشتن دولت در مدیریت جهادی را الگویی برای مردم عنوان کرد که سبب خواهد شد تا مردم خودشان به میدان بیایند و بار دیگر به همراهی دولت بپردازند.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه ضمن بیان قطعنامه وقیحانه اروپا گفت: این قطعنامه تنها در پی دست یافتن به یک هدف است و آن دور کردن مردم از دین و ارزش های اسلامی است که بعد از 35 سال انقلاب تسلیم آنها شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: در جریان این گونه تخریب ها گروهی هستند که با اصل نظام در داخل در افتاده اند، و به طرفداری و نشان دادن چراغ سبز به این گونه قطعنامه ها پرداخته اند که ملت بار دیگر با عزت از این توطئه دشمن عبور خواهد کرد. 

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه مباحث هفته های قبل، صدقه را با توجه به فرمایش حضرت علی(ع) از جمله راه های رسیدن به رضوان الهی عنوان کرد و افزود: در تعبیری از امام صادق(ع) تمام کارهای معروف، صدقه است و کمترین مرتبه صدقه از نزدیکان و همسایگان شروع می شود.

 

وی  شناسایی سائل واقعی را در زمینه صدقه دادن بسیار مهم دانست و گفت: گاهی سائل ها به صورت گروهی در سطح شهرها هستند و سبب شده است که تکدی گری به صورت یک شغل در آید و این وظیفه سازمان هایی چون کمیته امداد و بهزیستی را بسیار دشوارتر می کند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد واسطه شدن در امر صدقه را یکی از نکات مهم در امر صدقه عنوان کرد و بیان داشت: در روایت است که اگر صدقه در دست 70 میلیون بچرخد و به دست مسکین برسد اجر تمام این افراد به اندازه اجر صدقه دهنده است.

 

وی درباره آفات صدقه دادن افزود: منت گذاری و زیر پا گذاشتن آبروی دیگران، توقع داشتن در برابر صدقه دادن و به تعویق انداختن امر صدقه را از جمله آفات صدقه است که مؤسسات خیریه در این زمینه بسیار باید دقت کنند و به صورت تشکل هایی در آیند تا بتوانند هر چه منسجم تر امور خیریه را به عهده بگیرند.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد مسکن و حساب 100 حضرت امام(ره) افزود: یکی از مسائل که کمتر به آن توجه شده است، مسأله مسکن است که بعضی از متموَلین می توانند با در اختیار قرار دادن یک مسکن یک خانواده را از بسیاری از مشکلات بیرون آورند./939/پ202/س

ارسال نظرات