۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۰۲۳۲۴

آزمون ورودی حوزه های علمیه خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون ورودی حوزه های علمیه استان خوزستان امروز برگزار شد.
آزمون ورودی حوزه های علمیه خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آزمون ورودی حوزه های علمیه استان خوزستان در سه مقطع سیکل، دیپلم، دانشگاهی با شرکت نزدیک به 2 هزار نفر در مصلای مهدیه امام خمینی اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه خوزستان در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حضور جوانان در آزمون ورودی حوزه های علمیه و قبولی در این آزمون را سبب ارتقا و اعتلای سطح فرهنگی استان خوزستان دانست و اظهارداشت: خوشبختانه یکی از برنامه هایی که سبب شکوفایی فرهنگ با مدیریت جهادی در این استان خواهد بود، حضور داوطلبانه جوانان در حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به سه مرحله ای بودن جذب داوطلبان ورود به حوزه علمیه اظهارداشت: نخستین بخش مرحله جذب آزمون ورودی است که امروز برگزار شد؛ با یاری خداوند متعال پس از اعلام نتایج مرحله مصاحبه حضوری اجرا می شود که در این مرحله تحقیقات میدانی از داوطلبان انجام می شود که در صورت موفقیت در آن وارد مرحله سوم یعنی دوره اختبار و تثبیت می شوند.

حجت الاسلام آلبکل به سومین مرحله از مراحل سه گانه جذب افراد در مدارس علمیه اشاره و خاطرنشان کرد: دوره اختبار و تثبیت به طور معمول در حدود دو ماه به طول می انجامد که در این دوره دو ماهه هم داوطلبان با فضای حوزه آشنا می شوند و هم مسؤولان و اساتید حوزه با توانایی های جوانان آشنا می شوند که در صورت قبولی در مرحله سوم به عنوان طلبه رسمی در معارف علوم دینی شناخته می شوند.

بر اساس این گزارش این آزمون که حضور پرشور جوانان از اقشار گوناگون مردم برگزار شد ساعت 9 صبح آغاز و 12 ظهر به پایان رسید.

گفتنی است، نتایج آزمون و نخستین زمان اعلام نتایج آزمون ورودی حوزه های علمیه خوزستان در تاریخ 20 اردیبهشت بر روی خروجی سایت معانت آموزش حوزه علمیه استان خوزستان به نشانی www.howzeh-qom.com  قرار خواهد گرفت./9454/پ202/ب

ارسال نظرات