۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۰۲۴۹۴

ضرب و شتم خبرنگاران امری عادی در کابل

خبرگزاری رسا ـ مجیب خلوتگر رئیس سازمان "نی" : در برابر خشونتی که نیروهای امنیتی با خبرنگاران اعمال می‌کنند، عذرخواهی به هیچ صورت قناعت بخش نیست.
افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: اکبر رستمی، خبرنگار تحقیقی روزنامه هشت صبح در کابل در جریان گردآوری اطلاعات برای گزارش تحقیقی، از سوی ماموران اداره ترافیک ضرب و شتم شد.
آقای رستمی به بی‌بی‌سی گفت: موضوع گزارش "فساد اداری" بود و می‌خواستم این موضوع را در اداره ترافیک کابل در گفت‌وگو با کسانی که گواهینامه رانندگی می‌گیرند، مستندسازی کنم.
خبرنگار روزنامه هشت صبح افزود که او در حال مصاحبه با شماری از این افراد بود که یک افسر پلیس ترافیک (راهنمایی و رانندگی) او را دست‌بند زد و به اتاق بازجویی برد.
به گفته آقای رستمی، دو افسر در جریان بازجویی او را ضرب و شتم کردند، یک ساعت در بازداشت نگه داشتند و بعد یک افسر ارشد دیگر از او عذرخواهی کرد.
اما مجیب خلوتگر رئیس سازمان "نی"، حامی رسانه‌های آزاد، می‌گوید: در برابر خشونتی که نیروهای امنیتی با خبرنگاران اعمال می‌کنند، عذرخواهی به هیچ صورت قناعت بخش نیست.
آقای خلوتگر گفت که نهادهای مدافع حقوق خبرنگاران طرفدار حل ریشه‌ای و قانونی خشونت با روزنامه‌نگاران، به‌ویژه خبرنگاران تحقیقی هستند.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که سه روز پیش عمر داوودزی وزیر کشور در حضور اهالی رسانه‌ها قول قاطع داد که دیگر از سوی پلیس خشونتی با خبرنگاران صورت نخواهد گرفت.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات