۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۰۳۲۹۶

تأسیس شعبه دانشگاه اهل بیت در لاریجان آمل

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه اهل بیت(ع) از راه اندازی شعبه این دانشگاه در منطقه لاریجان آمل خبر داد.
دانشگاه

سید ابوالحسن مخزن موسوی، رییس دانشگاه اهل بیت(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به این که این دانشگاه از سال 82 تأسیس و در حوزه جذب دانشجویان خارجی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این مرکز آموزشی از محدود مؤسسات آموزشی غیر انتفاعی کشور ویژه آموزش دانشجویان غیر ایرانی است و از همه کشورهای جهان با اولویت کشورهای اسلامی در مقطع تحصیلات دانشجو می پذیرد.

 

وی با اشاره به تحصیل دانشجویانی از کشورهای اسلامی در این دانشگاه افزود: دراین مرکز سی نفر از اساتید با تجربه در قالب هیأت علمی و مدعو از دانشگاه های مطرح به منظور غنی سازی فضای علمی خود حضور دارند.

 

موسوی، نشر  تعالیم و معارف اهل بیت(ع) و تربیت دانشجویان و پژوهشگان اسلامی را مهم ترین هدف این مرکز علمی اعلام کرد و گفت: این مرکز آموزشی در حال حاضر در رشته های تاریخ اسلام، حقوق خصوصی، کلام اسلامی و عرفان اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می کند.

 

وی با بیان این که رشته های جدید بر اساس نیاز مناطق مختلف آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مرکز در نظر دارد با دوره پنج ساله توسعه رشته ها، یازده رشته جدید دایر که رشته روابط بین الملل در مرحله اول ایجاد خواهد شد.

 

رییس دانشگاه اهل بیت(ع) ادامه داد: تصمیمات، قوانین و شیوه های راهبردی و همچنین اهداف مرکز آموزش عالی اهل بیت(ع) در مجمع هیأت  امناء مرکز تعیین و مصوبات این مجمع جهت اقدام به رییس مرکز ارائه می شود.

 

وی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی، آیت الله تسخیری، حجت الاسلام اختری، دکتر حداد عادل، دکتر ولایتی از جمله اعضای هیأت امنای این مرکز بزرگ آموزشی هستند.

 

موسوی درخصوص شرایط پذیرش دانشجو دراین دانشگاه افزود: دارا بودن مـدرک معتبـر و رسـمی دانـشگاهی در مقطع کارشناسی،آشنـایی بـا یک زبـان رسـمی از قبـیل انـگلیسی، فرانسه یا عربی،داشتن حداقل معدل 16 در مقطع کارشناسی، حداکثر سن مجازبرای متقاضیان 24 سال، آشنایی با زبان فارسی حداقل در سطح خواندن و نوشتن، بـرخورداری کامـل از سلامت جسمی و روحی، بـرخورداری از حسن شهرت، اخـلاق حسنه و التزام به احکام اسلامی قبولی درآزمون و مصاحبه است.

 

رییس دانشگاه اهل بیت (ع) با اشاره به مناسب بودن شرایط لاریجان آمل برای راه اندازی این مرکز علمی، گفت: با همکاری مسؤولان به زودی شعبه دانشگاه اهل بیت(ع) در شهید آباد لاریجان آمل راه اندازی خواهد شد./950/ت303/ب

ارسال نظرات