۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۰۴۱۷۴
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه:

با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توان بر جنگ اقتصادی دشمن غلبه کرد

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری، بر ضرورت توجه به اقدامات فرهنگی تأکید و گفت:‌ با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توانیم بر جنگ اقتصادی دشمنان غلبه کنیم.
فرهنگ حميدرضا مقدم فر، معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران، با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم،‌ گفت:  شهید مطهری از پرچمداران فرهنگ در نظام اسلامی است.

وی با بیان این‌که شهید مطهری دنیایی از معارف را به انقلاب اسلامی آموخت، ابراز کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و در عمق باورهای دینی و اعتقادی ملت ریشه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انقلاب اسلامی را برگرفته از فرهنگ اسلام ناب خواند و اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده غرب با ایران فرهنگ انقلاب اسلامی که سبب بیداری ملت‌های دیگر نیز شده است.

مقدم فر با تأکید بر این‌که دشمن با جنگ نظامی و در عرصه سیاسی نمی‌تواند بر ایران غلبه کند، افزود: از این رو دشمنان با روی آوردن به تهاجم فرهنگی به دنبال تضعیف نظام اسلامی است.

وی با بیان این‌که دشمنان در فتنه 88 از تمام توان خود برای براندازی نظام اسلامی استفاده کردند اما راه به جایی نبردند،‌ گفت: امروز دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی روی اقتصاد و فرهنگ کار می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری، بر ضرورت توجه به اقدامات فرهنگی تأکید و ابراز کرد:‌ با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توانیم بر جنگ اقتصادی دشمنان غلبه کنیم.

مقدم فر با بیان این‌که توجه و پیشرفت در فرهنگ سبب کثرت تهدیدات دشمن می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه برخی از اقدامات در داخل کشور نیز به تهدیدات دشمن می‌افزاید.

وی نگاه ابزاری و تبعی به فرهنگ در مقابل نگاه اصیل را یکی از غفلت‌های مسؤولان در امر فرهنگ دانست و گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان سخنان برخی از عناصر انحرافی را در زمینه فرهنگ مطرح می‌کنند که جای تعجب دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با بیان این‌که اهالی فرهنگ محترم و جزئی از اقشار جامعه هستند، تأکید کرد: لزومی ندارد که برخی بگویند هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم و آنها را از موعظه و ارشاد مبرا بدانند.

مقم فر بر ضرورت توجه مسؤولان به نفوذ دشمن در عرصه فرهنگی کشور تأکید کرد و گفت:‌ مسؤولان نباید در این زمینه انفعالی و با تساهل و تسامح برخورد کنند./927/پ202/ج

ارسال نظرات