۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۰۴۷۸۴
آیت الله ایمانی:

مدیر جهادی برای صیانت از فرهنگ اسلامی شب و روز نمی شناسد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس در تبیین شاخصه‌های مدیریت جهادی و فرهنگی گفت: چنین فردی باید دغدغه‌ خاطر داشته و برای جلوگیری‌ از نفوذ دشمنان تلاش شبانه روزی داشته باشد.
آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده استان فارس در مجلس خبرگان رهبري

آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به شعار امسال به بیان شاخصه‌های مدیر فرهنگی در نظام اسلامی پرداخت و اظهار داشت: یک مدیر فرهنگی باید ارزش‌ را  به خوبی بشناسد،‌ وضعیت و خصوصیت دشمنان را بداند و مانند یک دیدبان همه مسائل را به دقت رصد کند.

وی دغدغه‌مند بودن مدیر فرهنگی را بسیار مهم خواند و گفت: چنین فردی می داند باید چه کند وهمچنین می داند دشمن چه می کند و از چه راهی سعی در نفوذ دارد بنابراین اجازه رخنه نمی دهد و با تمام وجود در این عرصه تلاش می کند.

امام جمعه شیراز رصد مسائل مختلف را لازمه روحیه جهادی دانست و ابراز داشت: شناخت توانایی‌ها و نقاط ضعف دشمن و نیروهای خودی در این عرصه بسیار مهم است؛ یک مدیر جهادی فرهنگی باید دائما در حال رصد توطئه‌های دشمنان باشد و برای مهار کردن آنها با تمام وجود قیام کند و در این راه شب و روز نشناسد.

آیت الله ایمانی با تأکید بر این که مدیر جهادی باید در عرصه‌های دیگر نیز چنین روحیه‌ای داشته باشد، گفت: به عنوان مثال در بحث اقتصاد نیز باید ابتدا نابسامانی‌ها، آسیب‌ها و نقاط قوت را شناسایی و از سوی دیگر نقشه‌های دشمنان برای ضربه زدن به اقتصاد را خنثی کرد و برای بارور کردن داشته‌ها و اصلاح و جبران مشکلات تلاش شبانه روزی داشت.

وی در تبیین اهمیت اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: رویکرد اقتصادی با آن الزاماتی که رهبر معظم انقلاب مطرح فرموده‌اند می تواند ما را در برابر تحریم‌ها و کج خلقی‌های دشمن مقاوم کند و نمی گذارد آنها به اهدافشان برای ضربه زدن به انقلاب، دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به تشریح اهمیت بحث فرهنگ پرداخت و اظهار داشت: انقلاب ما فرهنگی بود؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند فرهنگ مانند تنفس است، همان‌گونه که خوبی و بدی هوا در سلامت انسان تأثیر مستقیم دارد اگر فرهنگ جامعه را در برابر آلودگی‌ها مدیریت نکنیم و دشمنان بتوانند در آن رخنه کنند طبیعی است که جامعه به سوی تباهی حرکت می کند.

امام جمعه شیراز افزود: برای داشتن فرهنگی سالم باید جلوی تهاجمات دشمن ایستاد و با ایجاد مزاحمت برای آنان نگذاریم خواسته‌هایشان را در این زمینه تأمین کنند./928/ت302/ج

ارسال نظرات